Charles Leclerc wil zo snel mogelijk een F1 Grand Prix winnen

Charles Leclerc wil zo snel mogelijk een F1 Grand Prix winnen
©Scuderia Ferrari
27 feb 2019 - 07:55
Ries Boogert
DELEN

Charles Leclerc is niet van plan om als een coureur die de tweede viool speelt naast Sebastian Vettel door het leven te gaan. Ondanks dat Ferrari-teambaas Mattia Binotto Sebastian Vettel als "prioriteit" heeft aangewezen wil de jonge nieuwkomer zo snel mogelijk zijn eerste Grand Prix winnen.

Mattia Binotto kijkt erg uit naar de prestaties van Charles Leclerc in het komend seizoen. De jonge Monegask maakte in 2018 zijn debuut bij Sauber F1 en werd aan het eind van het seizoen bij Ferrari aangewezen als de plaatsvervanger van Kimi Räikkönen. Ook al is Binotto erg positief gestemd over de komst van Leclerc, toch heeft Vettel de voorkeur bij de Italiaanse teambaas. Zo werd in de media verspreid.

Charles Leclerc is in ieder geval niet van plan in te houden. Tegenover de Duitse editie van Sky Sports verklaart Leclerc: "Ik ga gas geven. Ik wil echt zo snel mogelijk mijn eerste Grand Prix winnen. Ik denk dat als Mattia [Binotto] er een probleem mee heeft dat hij te maken heeft met twee snelle coureurs dat dat alleen maar goed nieuws is voor mij", aldus Leclerc.

Ook regerend wereldkampioen Lewis Hamilton verwacht dat Leclerc snel zal zijn in 2019. "Hij zal veel mensen versteld doen staan, zelfs binnen zijn eigen team", aldus Hamilton.

Leclerc geeft wel duidelijk aan dat hij niet in een soort oorlog met Vettel wil geraken. "We werken erg goed samen", zegt 21-jarige Ferrari-coureur. "Seb is een aardige kerel, en het is helemaal niet moeilijk om met hem samen te werken en dat is alleen maar goed."

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Spanje
vrijdag 10 mei 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 11 mei 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00