Charles Leclerc weet: "Het wordt geen makkelijke race"

Charles Leclerc kwalificeerde zich zaterdag als vierde, achter Max Verstappen, Sebastian Vettel en Lewis Hamilton. Maar door zijn gridstraf - die hij opliep na een onreglementaire motorwissel - start de Monegask om 18:10 uur vanaf P14.

Charles Leclerc weet: "Het wordt geen makkelijke race"
© Ferrari F1

Er wacht een lastige race voor Charles Leclerc, die dit jaar zevenmaal vanaf pole position mocht starten. Hij start op de medium banden van Pirelli en dat zou hem een voordeel kunnen bieden, maar toch verwacht de 22-jarige Ferrari-rijder geen makkelijke race in São Paulo.

"Ik maakte niet de beste kwalificatie mee. Het team heeft me een geweldige auto gegeven en ik denk dat we in principe de pole hadden kunnen pakken. Helaas, en daar ben ik teleurgesteld over, maakte ik een fout tijdens mijn eerste run in Q3. Daardoor verloor ik veel tijd", aldus Leclerc. "Maar het verandert niets aan feit dat ik vanuit het middenveld aan de race moet beginnen, door de gridstraf die ik heb gekregen."

Het wordt een lastige race, zo weet Charles Leclerc zelf ook. Vanaf P14 starten en er een goede race van maken is in São Paulo geen 'appetje-eitje'. Maar toch hoopt Leclerc te kunnen knokken voor een podiumplek.

"Het is goed dat we op de medium banden starten en ik hoop dat het voordelig voor mij uitpakt en dat ik wat auto's kan inhalen. Het wordt geen makkelijke race en ik zal alles geven om zoveel mogelijk plaatsen goed te maken en voor het podium te kunnen vechten", aldus Leclerc.

De Grand Prix van Brazilië begint om 18:10 uur Nederlandse tijd en het belooft een bijzonder spannende race te worden.

Startopstelling GP Brazilië

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.