Charles Leclerc verwacht veel te leren van Marcus Ericsson

Formule 1-coureur Charles Leclerc bereidt zich voor op een nieuw hoofdstuk zijn zijn racecarrière. De Monegask staat te popelen om zijn eerste meters in de Alfa Romeo Sauber-wagen te maken tijdens de wintertests in Spanje. Leclerc werd in 2017 met grote overmacht GP2-kampioen en zal in 2018 Pascal Wehrlein vervangen bij het Zwitserse Formule 1-team.

Charles Leclerc verwacht veel te leren van Marcus Ericsson
Foto: Charles Leclerc en Marcus Ericsson bij de showcar van Alfa Romeo Sauber F1 - Bron: Sauber F1 Media

Pascal Wehrlein scoorde de enige punten voor Sauber in 2017, maar moest desondanks toch vertrekken en plaatsmaken voor Ferrari-junior Charles Leclerc. Dat was een kwestie van een belangenverstrengeling; Pascal Wehrlein is een lid van de Mercedes-familie en kan daarom geen deel uitmaken van een door Ferrari gesteund Formule 1-team.

Voor Wehrlein kwam Charles Leclerc terug en hij zal in 2018 de nieuwe teamgenoot van Marcus Ericsson zijn. Marcus Ericsson begint in 2018 aan zijn vijfde Formule 1-seizoen.

"Ik kijk er naar uit om samen te werken met Marcus [Ericsson]", laat Charles Leclerc weten. "Hij begint aan zijn vijfde seizoen en ik kan veel van hem leren. Vooral met de verschillende procedures die voor mij allemaal nieuw zijn. Op dat gebied kan ik veel van hem leren."

"Mijn grootste doel is om dit eerste seizoen constructief met Marcus samen te werken. Daarnaast wil ik het team van zoveel mogelijk feedback voorzien, allemaal om de wagen op de juiste manier te ontwikkelen. Alleen dan kunnen we een goed seizoen hebben", aldus Charles Leclerc.

Formule 1 podcast

Grand Prix Italië - Wat een race wat een race. Max moest achteraan starten en verremde zich voor de chicane. We hebben een mooi gevecht gezien tussen Leclerc en Hamilton die ronde lang met elkaar in gevecht waren.
Klik, beluister en GENIET