VT127 nov - 12:00
VT227 nov - 16:00
VT328 nov - 12:00
QUALI28 nov - 15:00
RACE29 nov - 15:10

Leclerc na goede kwalificatie: "Dit hadden we niet verwacht"

Leclerc na goede kwalificatie: "Dit hadden we niet verwacht"
© Pirelli

Charles Leclerc heeft met de laatste update van Ferrari een nog betere SF1000 gekregen. Net als op de Nürburgring staat de Monegask op de tweede startrij, naast Max Verstappen. Voor de race heeft Leclerc goeie hoop om het nog beter te doen dan het vorig GP-weekend.

Ferrari neemt babystapjes met het doorontwikkelen van de SF1000. Net als in het GP-weekend voor de Eifel bracht de formatie uit Maranello ook in Portugal een update mee. En tot nu toe lijken de updates goed te werken. Ondanks de updates en het resultaat van twee weken geleden had Leclerc niet verwacht om vandaag op de tweede startrij te eindigen.

"Nee, natuurlijk hadden we dit niet verwacht. Al namen we wel aan dat het resultaat beter zou kunnen zijn dan normaal, want in de kwalificatie op de Nürburgring waren we ook vierde. Maar de verrassing was vooral dat we zo dicht bij poleposition zaten", zei Leclerc tegen Sky Sports. "Ik ben zeer tevreden. Ondanks dat het weer snel veranderde is het me toch gelukt om in mijn laatste run een goede ronde te rijden. Ik ben echt erg tevreden met het resultaat. Maar er is altijd een mogelijkheid om het nog beter te doen."

Ondanks zijn vierde startpositie hoopt Leclerc niet dat de baan aan de kant waar hij staat voor te veel problemen gaat zorgen bij de start. Het nieuwe asfalt zorgt het hele weekend al voor problemen bij de coureurs, omdat er niet genoeg grip is. Dat zal morgen tijdens de start aan de kant waar onder andere Valtteri Bottas - de man op P2 - en Leclerc staan een uitdaging worden. Helemaal omdat zij op de medium banden staan, en niet op de softs zoals bijvoorbeeld Max Verstappen, die wel op de schone kant van de baan staat.

Leclerc hoopt niet dat de rechterzijde van de startgrid voor problemen gaat zorgen. "Nee, ik hoop van niet. We starten op de medium banden, net als de Mercedes-coureurs - misschien wordt het begin van de race daarom voor ons een beetje moeilijk, maar dat zullen we morgen pas weten. Ik kan daar nu niets over zeggen, maar ik denk dat de mediums goed zijn voor de eerste stint in de race. Het enige moeilijke zal de start zijn, maar hoe die zal verlopen is nu niet te voorzien", aldus Leclerc.

Leclerc's teamgenoot, Sebastian Vettel start zijn race vanaf de P15 en dus de zevende startrij. Voor de zoveelste keer dit seizoen is de Monegask zijn Duitse teamgenoot te snel af.

De race begint zondagmiddag om 14:10 uur Nederlandse tijd. Vergeet niet dat de klok vannacht een uur terug gaat. Om 03:00 uur wordt de klok teruggezet naar de wintertijd en is het opnieuw 02:00 uur.

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Albon erin of eruit: Wie zit er in 2021 naast Verstappen in een RB16b of RB17?
Volgende F1 Grand Prix
Bahrein
vrijdag 27 november 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 28 november 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 29 november 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Bahrein
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.