Charles Leclerc mist Vettel's "grote analytische vaardigheden"

Charles Leclerc kreeg in Carlos Sainz een nieuwe teamgenoot. Het contact tussen beiden is erg goed. Zo heeft de Monegaskisch coureur laten weten, maar hij geeft ook toe oud-teamgenoot Sebastian Vettel te missen.

Charles Leclerc mist Vettel's "grote analytische vaardigheden"
© Ferrari F1

Leclerc liet kortgeleden nog weten dat hij positief verrast is door het haast tomeloze enthousiasme van zijn nieuwe teamgenoot Carlos Sainz. "Zijn drive werkt aanstekelijk voor mij en het team", aldus Leclerc. Daarnaast is de verhouding tussen hem en de Spanjaard uitstekend en trekken de twee veel met elkaar op. Dat contact was er nooit met Sebastian Vettel, die vorig jaar zijn laatste seizoen voor Ferrari reed.

Wat Charles Leclerc wel mist, en nog gaat missen, is de ervaring van Sebastian Vettel. Vooral de inzichten van de Duitser zullen gemist worden. Zo doet Leclerc in gesprek met de Italiaanse editie van Motorsport onder andere uit de doeken.

Gevraagd of hij Vettel gaat missen antwoordt Leclerc bevestigend. "Zeker, om te beginnen zijn ervaring. In bepaalde situaties beschikte hij over grote analytische vaardigheden, en ik denk dat ik in dit opzicht veel van Seb heb geleerd", erkent Leclerc. "Ik realiseerde me dat het belang dat hij aan sommige details hechtte uiteindelijk een groot verschil maakte op de baan, het was erg interessant voor mij om deze aspecten te evalueren. Seb is een heel goed persoon, die altijd indruk op me heeft gemaakt vanwege zijn eenvoud."

Sebastian Vettel kon het in 2020 niet op de rit krijgen met de SF1000, de Ferrari-bolide van 2020, terwijl Leclerc er veel beter mee overweg kon. Daarvoor heeft de 23-jarige coureur wel een verklaring. "Ik denk dat het uiteindelijk een kwestie van gevoel en rijstijl is. Ik hou van een achterkant die 'onrustig' is, andere coureurs hebben last van dit aspect", aldus Leclerc. "De SF1000 had een achterkant die niet erg stabiel was, en voor mij was dat aspect nooit een probleem, maar voor Seb kan ik daarop geen antwoord geven, het is gewoon een aspect dat betrekking heeft op mijn rijstijl."

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Charles LeclercF1 nieuws 2021Formule 1 2021Sebastian Vettel
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.