Charles Leclerc maakt positieve vrijdag mee in Austin

Charles Leclerc liet op vrijdag de tweede tijd noteren in de tweede vrije training voor het GP-weekend in de Verenigde Staten. Al met al een positieve dag voor de Ferrari-coureur.

Charles Leclerc maakt positieve vrijdag mee in Austin
© Ferrari F1

Charles Leclerc had een wat stroeve start van het GP-weekend in Austin. Tijdens VT1 kreeg hij te maken met motorproblemen, zoals hij dat zelf omschreef over de boardradio. Maar uiteindelijk bleek het niet om een serieus probleem te gaan. Niettemin moest ook hij een van zijn snelle tijd vaarwel zeggen, nadat deze door de wedstrijdleiding uit de resultaten werd geschrapt. Leclerc van een van de elf coureurs die de tracklimits overschreed in bocht 19.

"Over het algemeen was het denk ik een positieve dag. Ondanks de wat mindere zaken waarmee ik in VT1 te maken kreeg, mijn snelste ronde werd geschrapt en ik had een probleem had met het gaspedaal, voelde de auto goed, vooral tijdens de shortruns", aldus Leclerc. "De baan was hobbelig, iets wat we nu gewend zijn in de Formule 1, maar we zullen ons aanpassen gedurende het weekend."

"We moeten nog wat werk verrichten om onze auto te verbeteren en de concurrentie ziet er behoorlijk sterk uit, dus we gaan zien waar we zaterdag staan en gaan vandaaruit verder", aldus de Monegask.

De derde vrije training voor de Grand Prix van de Verenigde Staten begint om 1:00 uur Nederlandse tijd. In tegenstelling tot VT1 en VT2, die 90 minuten duren, duurt VT3 slechts 60 minuten.

Formule 1 podcast

GP Verenigde Staten - Lewis Hamilton moest nog even wachten maar afgelopen weekend was het dan zover. In week 44, tevens het startnummer van Lewis Hamilton, pakte hij zijn zesde wereldtitel.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
15:00 - 16:30Eerste vrije training
19:00 - 20:30Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.