Charles Leclerc "maakt nog te veel fouten"

Charles Leclerc "maakt nog te veel fouten"
© Ferrari F1

Volgens Bernie Ecclestone maakt Charles Leclerc nog te veel fouten. De voormalig eigenaar van de Formule 1 vindt ook dat Sebastian Vettel, na zijn nazomerse dip, bezig is aan een comeback.

Onlangs dachten velen dat de 22-jarige Charles Leclerc binnen het Italiaanse team de overhand kreeg ten opzichte van Sebastian Vettel, die vier wereldtitels op zijn naam heeft staan. Maar in Mexico gaf Leclerc al toe dan hij nog steeds dingen moet leren.

"Misschien moet ik slagvaardiger zijn wat betreft de strategieën", liet hij door Corriere dello Sport optekenen. "Op dat gebied zit ik nog niet op het niveau van Vettel."

Maar Ecclestone liet aan het Zwitserse Blick weten dat dat hij denkt dat Leclerc op nog veel meer gebieden te kort schiet op zijn Duitse teamgenoot. "Die jongen is goed, maar maakt nog te veel fouten, net zoals Verstappen dat deed aan het begin van zijn carrière."

"Je kan alleen meevechten voor de wereldtitel als je kalm bent in de cockpit. Zoals mijn 'vriend' Sebastian [Vettel]. Oké, hij heeft wat moeilijke races gehad, maar gelukkig is hij dat weer te boven gekomen."

Ecclestone, die 28 oktober de respectabele leeftijd van 89 jaar bereikt, denkt dat "Ferrari voor 2020 het sterkste rijderspaar" heeft.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.