Charles Leclerc in goede positie om punten te scoren

Charles Leclerc reed zaterdag in Baku zijn beste kwalificatie. De rookie uit Monaco behaalde in Q2 de veertiende plek op de startgrid, terwijl zijn ervaren Sauber-teamgenoot Marcus Ericsson niet verder kwam dan een achttiende plek. Hiermee bvindt Leclerc zich in een uitstekende positie om punten te scoren tijdens de race.

Charles Leclerc in goede positie om punten te scoren
©Sauber F1

Natuurlijk heeft Charles Leclerc optimaal geprofiteerd van het feit dat hij het Baku City Circuit goed ken. Vorig jaar won de Monegask vanaf pole-positie met grote overmacht de race in de Formule 2-race. Tel daarbij op dat Leclerc nu drie races heeft meegemaakt en daarvan veel heeft geleerd.

"Ik ben erg blij met mijn prestaties", begon Leclerc na de kwalificatie. "Ik reed in Q1 een geweldige ronde, daardoor kwam ik voor het eerst in Q2 terecht, en dat is voor een rookie erg belangrijk. Het hele team heeft uitstekend werk verricht om dit mogelijk te maken."

"We hebben tijdens het weekend veel vooruitgang geboekt met de balans van de auto. Er kan tijdens de race van alles gebeuren, dus het is erg belangrijk om de race zorgvuldig te werk te gaan en kansen te pakken die zich voordoen. Het wordt een interessante race en ik kan niet wachten om te beginnen", aldus Charles Leclerc.

Ook al reed Leclerc naar een P14, de Alfa Romeo Sauber-coureur start zijn race vanaf de dertiende startplek, omdat Renault-rijder Nico Hülkenberg een gridstraf kreeg van vijf plekken. Daardoor schuift Leclerc een plekje op naar voren. Charles Leclerc start zondagmiddag van de 13e plaats, net achter McLaren-coureur Fernando Alonso en voor de Renault van Nico Hülkenberg.

Formule 1 podcast

Grand Prix Singapore - Lucas Degen, Jeroen Demmendaal, Jeroen Scholte en Charrel Jalving blikken vooruit op de aanstaande Grand Prix, die van Singapore op het Marina Bay Street stratencircuit. We hebben het over de crashgate, de startcrash Verstappen met Ferrari’s en Verstappen says NO!
Klik, beluister en GENIET