Charles Leclerc heeft "geen verklaring voor gebrek aan snelheid"

Het heeft er veel van weg dat Ferrari hun snelheid, die ze in de races na de zomerstop hadden, kwijt zijn. Charles Leclerc kon tijdens de race in Austin geen enkele manier de Mercedessen en Max Verstappen bedreigen. En dat was minimaal opmerkelijk te noemen.

Charles Leclerc heeft "geen verklaring voor gebrek aan snelheid"
© Ferrari F1

Sebastian Vettel viel helaas uit, zonder dat hij er iets aan kon doen. Door nog onbekende oorzaak knakte de rechter achterwielophanging en moest de Duitser opgeven.

Feit blijft dat Charles Leclerc - die als enige voor Ferrari de race uitreed - en als vierde eindigde, op meer dan 52 seconden van de winnaar van de race. Na de race verklaarde Leclerc dat hij geen balans had in zijn Ferrari, maar ook de snelheid ontbrak bij de Monegask.

Leclerc had geen idee waar de snelheid was gebleven. "Ik weet niet waar de snelheid was, maar ik had hem niet in ieder geval", aldus Leclerc, met een glimlach, tegenover Jack Plooij van Ziggo Sport. "We konden vandaag absoluut niet de snelheid vinden. Er voelde iets niet goed, ik heb er geen verklaringen voor. Ik begreep niet wat er mis was, het leek er net op alsof er een probleem was, maar we moeten onderzoeken wat er mis is gegaan."

"Ik probeerde van alles, de eerste stint was helemaal niet goed. De tweede en derde stint gingen iets beter, maar we hadden nog steeds problemen. We moeten er snel achterkomen wat daarvan de reden is geweest", aldus Leclerc.

Formule 1 podcast

GP Verenigde Staten - Lewis Hamilton moest nog even wachten maar afgelopen weekend was het dan zover. In week 44, tevens het startnummer van Lewis Hamilton, pakte hij zijn zesde wereldtitel.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
15:00 - 16:30Eerste vrije training
19:00 - 20:30Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.