Charles Leclerc gaat in de aanval vanaf de tweede startrij

Terwijl Lewis Hamilton en Max Verstappen van de eerste startrij aan de race in Abu Dhabi beginnen, staan de twee briezende Ferrari's achter het snelste duo. Charles Leclerc heeft al aangegeven dat hij bij de start bereid is om wat risico te nemen.

Charles Leclerc gaat in de aanval vanaf de tweede startrij
© Ferrari F1

Ook al zijn de twee hoofdprijzen al vergeven, voor Charles Leclerc is de derde plaats in het kampioenschap nog haalbaar. Daarvoor moet de Monegaskisch Ferrari-coureur nog wel even 12 punten meer scoren dan Max Verstappen, die momenteel de derde plaats in handen heeft. Charles Leclerc gaat er alles aan doen om tenminste Max Verstappen voorbij te steken bij de start van de laatste race in 2019, die zondagmiddag om 14:10 uur begint.

"Het was een lastige kwalificatie vandaag", begint Leclerc. "De ronde die ik deed tijdens mijn eerste run was goed, maar het kan altijd beter. Het is jammer dat we niet op tijd waren om nog een run te doen. Maar de pole behoorde vandaag toch niet tot de mogelijkheden", vervolgt de Ferrari-coureur uit Monaco. "Maar ik denk wel dat het mogelijk was om het beter te doen."

"Wat de race betreft, we moeten nog werken aan onze performance in de derde sector, want daar verliezen we veel tijd. Het is de laatste race van het jaar, de kans om de derde plaats in het kampioenschap te pakken, wat niet makkelijk zal worden", erkent Leclerc. "Ik zal wat risico nemen bij de start, om ervoor te vechten en alles geven. We zien wel wat we kunnen doen."

De race in Abu Dhabi begint zondagmiddag om 14:10 uur.

STARTOPSTELLING GP ABU DHABI

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.