Charles Leclerc ergert zich aan zichzelf tijdens Chinese kwalificatie

Charles Leclerc ergert zich aan zichzelf tijdens Chinese kwalificatie
©Ferrari F1
13 apr 2019 - 14:52
Ries Boogert
DELEN

Charles Leclerc maakte zich geen zorgen nadat hij vrijdag tijdens de tweede training voortijdig moest stoppen. De koeling van zijn Ferrari deed niet wat hij moest doen, en het team riep de Monegask uit voorzorg naar binnen. Leclerc maakte zich toen geen enkele zorgen, "Met de snelheid zit het wel goed", was zijn reactie.

Maar de kwalificatie heeft Ferrari-coureur Charles Leclerc niet opgeleverd wat hij er van verwacht had. Hij moest het doen met een vierde startpositie, achter teamgenoot Sebastian Vettel. De Monegask was alles behalve tevreden over zijn eigen prestatie tijdens de kwalificatie in Shanghai.

"Ik ben geïrriteerd door mijn eigen optreden vandaag. Ik maakte een fout in de laatste ronde en die fout had ik echt niet hoeven maken", begint Leclerc zelfkritisch. "Over het algemeen waren er ook wel positieve punten, want ik had het lastig om tijdens de vrije trainingen de juiste set-up te vinden, daarnaast had ik geen optimaal vertrouwen in de auto en reed ik niet goed."

Maar van vrijdag op zaterdag veranderde er veel. Leclerc vervolgt: "Voor de kwalificatie voerden we enkele wijzigingen door, en daardoor kon ik beter met de auto overweg en dat bracht ons rondetijden die we mochten verwachten. Dat was wel goed, maar het is jammer dat ik niet het volledige potentieel van de auto heb kunnen gebruiken."

"We wisten dat onze concurrenten snel zouden zijn, zoals ze het hele weekend al zijn. De race van morgen wordt iets lastiger dan we verwacht hadden, omdat ik gisteren niet veel lange runs heb kunnen doen. Ook vanmorgen ging dat niet, door de rode vlag, dus ik tast voor de race een beetje in het duister. Het zal zwaar worden, maar ik zal alles geven wat ik in me heb en pushen voordat ik waard ben", aldus Leclerc. "We verwachten dat de concurrentie sterk zal zijn."

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019