Leclerc heeft duidelijk doel voor 2020: "Ik wil de wereldtitel winnen"

Leclerc heeft duidelijk doel voor 2020: "Ik wil de wereldtitel winnen"
© Ferrari F1

Charles Leclerc wil in 2020 voor de wereldtitel gaan. Na een geweldig debuut voor Ferrari in 2019 wil de Monegask zijn tanden zetten in het binnenslepen van het hoogst haalbare in de Formule 1.

Niemand twijfelt er nog aan dat Charles Leclerc en Max Verstappen in de toekomst de te kloppen mannen zijn in de Formule 1. Maar in 2020 heeft het duo - die beiden van plan zijn de wereldtitel binnen te hengelen - nog te maken met coureurs zoals Lewis Hamilton en Sebastian Vettel, maar ook met Valtteri Bottas, die natuurlijk ook in een kampioens-auto rijdt.

In gesprek met Autosport verklaart Charles Leclerc zijn doel voor 2020. "Ik wil de wereldtitel winnen", steekt de Ferrari-coureur van wal, die vorig jaar zeven pole positions [het meeste van alle coureurs] wist te behalen. "Ik weet dat het moeilijk zal worden, maar het is alleen maar goed om ambities te hebben." Maar niet alleen Leclerc heeft ambities om in 2020 te winnen, want ook zijn teamgenoot en viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel zal dit jaar met het mes tussen de tanden de strijd aangaan met zijn teamgenoot. De Duitser heeft nog een appeltje te schillen met zijn teleurstellende seizoen van 2019.

Zoals Leclerc zelf al aangeeft, het zal niet makkelijk worden om de wereldtitel te winnen in 2020. Allereerst gaat Lewis Hamilton proberen het recordaantal zeven wereldtitels - wat nog altijd op naam staat van Michael Schumacher - te evenaren. Daarnaast zullen Valtteri Bottas, Sebastian Vettel en niet te vergeten Max Verstappen ook een duit in het zakje doen van de strijd om de wereldtitel.

F1-kalender 2020: Klik hier om de Formule 1-kalender in je mobiel of tablet te zetten. Super handig!

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.