Charles Leclerc behoorlijk positief over Frans GP-weekend

Charles Leclerc behoorlijk positief over Frans GP-weekend
© Ferrari F1

Charles Leclerc stond zondagmiddag na de race op Paul Ricard als derde man op het podium. Vanaf de start tot aan de finish reed de Ferrari-coureur op de derde positie en kwam geen moment in de problemen. Het leek er zelfs even op dat hij aan het eind van de race Valtteri Bottas kon verschalken, maar zijn poging kwam te laat.

"Over het algemeen was het een behoorlijk positief weekend", steekt Leclerc van wal. "Ik ben verheugd dat ik in de slotfase van de race kon vechten voor de tweede plaats, ook al had ik nooit een echte kans om Valtteri aan te vallen. Ik ben ook tevreden omdat we het voor elkaar hebben gekregen om het maximale uit de auto te halen."

"Eindelijk, mag ik wel zeggen. Want na een paar matige weekenden, verliep alles dit weekend van meet af aan tot en met de race helemaal gladjes", vervolgt de Monegask. "Onze strategie was perfect, wat betreft de timing en het bandenmanagement in het tweede deel van de race. Ik denk dat het harde werk wat we er in hebben gestoken zich heeft uitbetaald en we hebben ons zelf verbeterd", aldus Leclerc.

"Nu gaan we direct door naar Oostenrijk, en ik hoop dat we onze goede vorm vast kunnen houden."

De eerste vrije training voor het GP-weekend van Oostenrijk begint aanstaande vrijdag om 11:00 uur.

Nieuwe F1-bolides 2020: Klik hier om de agenda te bekijken met onthullingen van de nieuwe F1-bolides.

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.