VT110 jul - 11:00
VT210 jul - 15:00
VT311 jul - 12:00
QUALI11 jul - 15:00
RACE12 jul - 15:10

Carlos Sainz wil McLaren bedanken door glorieus te eindigen

Carlos Sainz wil McLaren bedanken door glorieus te eindigen
© McLaren F1

Carlos Sainz werd vorige week door Ferrari aangekondigd als de opvolger van Sebastian Vettel. Hij is de derde Spanjaard in de geschiedenis die voor de Italiaanse renstal uitkomt. Maar voordat het zover is wil de 25-jarige Madrileen maximaal scoren voor McLaren.

"Mijn hoofddoel voor dit seizoen is om maximaal voor McLaren te scoren, en hen op die manier te bedanken voor het vertrouwen wat ze in mij hebben gehad", begint Carlos Sainz in gesprek met het Spaanse Movistar. Sainz werd vanuit Renault, nadat hij door Red Bull was uitgeleend aan de Franse equipe, eind 2018 door McLaren binnengehaald en maakte in 2019 zijn beste seizoen mee.

"De afgelopen twee maanden waren zeer intens. Ik sprak met mijn vader en met mijn neef [die ook manager van Sainz is]", vervolgt Sainz over zijn deal met Ferrari. Hij is meer dan trots op wat hij tot nu toe heeft bereikt in de Formule 1, iets wat hij eerder niet voor mogelijk had gehouden. "Toen ik nog een jaar of 18 was, was ik nog erg naïef en optimistisch. Ik dacht dat ik de Formule 1 wel even zou bereiken, maar ik wist niet dat het zo moeilijk zou zijn."

In Spanje is sinds de aankondiging van de deal tussen Ferrari en Carlos Sainz een soort gekte. De Spaanse Formule 1-fans, die jarenlang achter Fernando Alonso stonden, scharen zich nu achter Sainz. Maar de 25-jarige F1-coureur tempert de verwachtingen een beetje. "Ik begrijp dat iedereen [in Spanje] me zo snel mogelijk in het rood op het podium willen zien staan, maar ik wil alles op de juiste manier doen."

"Ik heb eerst nog een seizoen met McLaren voor de boeg en dat vereist maximale concentratie. Ik wil alles nog beter doen, omdat iedereen bij McLaren zo goed voor me zijn geweest. Dat is niet iets wat ik zal vergeten", zegt Sainz dankbaar. "Ik moet veranderingen aanbrengen, geen grote veranderingen, maar meer details. De basis is er, maar ik moet nog op enkele vlakken mezelf perfectioneren."

Carlos Sainz hoopt overigens dat Fernando Alonso terugkeert in de Formule 1. "Ik zou het geweldig vinden als hij er weer bij is, maar hij met beslissen waar hij gelukkig van wordt", sluit de Spaanse McLaren-coureur af.

Door: Redactie

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Oostenrijk (2)
vrijdag 10 juli 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 11 juli 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 12 juli 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Oostenrijk (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.