Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"

Carlos Sainz jr denkt dat hij zijn Red Bull-ticket eind 2017 is kwijtgeraakt. De voormalig teamgenoot van Max Verstappen besloot in dat jaar om van Toro Rosso naar Renault te gaan. De Spanjaard heeft het besluit in 2017 bewust genomen en denkt dat het de juiste beslissing is geweest.

Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"
©Renault Sport F1

McLaren-coureur Carlos Sainz denkt dat hij de juiste beslissing heeft genomen door eind 2017 naar Renault te verkassen. De Spanjaard reed vanaf 2015 tot en met 2017 voor het Italiaanse Scuderia Toro Rosso. Halverwege 2017 werd de zoon van gelijknamig rallylegende Carlos Sainz uitgeleend aan Renault Sport. Vervolgens besloot Sainz om ook in 2018 voor de Franse renstal uit te komen.

Dat heeft hem z'n Red Bull-ticket gekost. Zo denkt Sainz jr. De Spanjaard wilde niet het risico gepasseerd te worden door Red Bull en koos eieren voor z'n geld. "Het kon twee kanten op gaan, ik of Gasly", vertelde Sainz in Melbourne tegen het Spaanse AS. "Ik weet dat ik bij Toro Rosso vertrok om bij Renault te gaan rijden mijn Red Bull-ticket in de prullenbak verdween."

Sainz heeft het niet echt kunnen verkroppen dat zijn voormalig teamgenoot Max Verstappen al in 2016 naar voren werd geschoven en in de Red Bull-bolide terecht kwam. De Nederlander verving Daniil Kvyat. De Rus liet te veel steken vallen en Red Bull besloot om de twee van plaats te laten wisselen.

"Ik heb de beslissing bewust gemaakt en ik denk nog steeds dat een goede beslissing is geweest voor mijn toekomst." Sainz, die nu een tweejarige dela heeft met het Britse McLaren zegt dat zijn nieuwe positie hem rust en kalmte hebben verschaft.

"Zoals je kan zien, ik ben kalmer en gelukkig dan ooit", vervolgt Sainz. "Ik kijk alleen maar positief naar mijn ervaring met Red Bull, want zonder hen was ik nooit in de Formule 1 terecht gekomen. Ja, natuurlijk had ik liever mijn eigen beslissingen gemaakt, maar diep van binnen weet ik dat ik erg dankbaar moet zijn."

Sainz is ontzettend blij en gelukkig met zijn nieuwe positie bij McLaren F1. "Op dit moment, als je niet in een Red Bull, Mercedes of Ferrari rijdt, denk ik dat McLaren het beste team is om voor te rijden. Ik zou mijn stoeltje voor geen goud opgeven", aldus de Spanjaard.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.