Carlos Sainz blijft steken in Britse Q2: "Het werd rampzalig"

Carlos Sainz maakte in Silverstone en rampzalige kwalificatie mee. De Spanjaard kreeg de Pirelli banden niet aan de praat en voelde al in het begin van zijn snelle ronde dat het mis ging, omdat hij geen grip had in de eerste drie bochten.

Carlos Sainz blijft steken in Britse Q2: "Het werd rampzalig"
© McLaren F1

Carlos Sainz start zondagmiddag vanaf een iet wat teleurstellende dertiende startplek, dit terwijl zijn jongere teamgenoot wel in Q3 geraakte. Lando Norris mag zijn race beginnen vanaf de achtste plek. Maar nog voor de ronde van Carlos Sainz ten einde was wist hij al dat het hem niet ging worden.

"Toen ik de ronde begon wist ik al dat het moeilijk zou zijn omdat ik in de eerste drie bochten helemaal geen grip had", aldus Sainz, die zich afvraagt waarom zijn McLaren in de kwalificatie zoveel te kort kwam.

"We verloren een halve seconden, in Q1 reed ik nog een 1:26.2 en dat was ruimschoots voldoende geweest voor Q3", beredeneert Sainz achteraf. "Ik ging steeds langzamer en langzamer en weer niet hoe dat kwam. Het is een ramp geworden."

Maar de Spanjaard hoopt er tijdens de race een stuk beter voor te staan. "Tijdens de race op zondag moeten we er beter voor staan, maar ik ben absoluut niet blij met mijn startpositie. We moeten analyseren waarom het zo'n ramp is geworden. Maar zondag moet het een interessante dag kunnen worden", aldus Sainz.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.