Brundle kan zich een transfer van Sainz naar Ferrari wel voorstellen

Brundle kan zich een transfer van Sainz naar Ferrari wel voorstellen
© McLaren F1

Volgens Martin Brundle moet McLaren zich zorgen maken om Carlos Sainz kwijt te raken aan het Formule 1-team van Ferrari. Het contract wat de Britse oud-kampioenen met de Spaanse F1-coureur hebben loopt aan het eind van 2020 af.

Er gaan de laatste weken geruchten rond dat Ferrari hun vizier hebben gericht op Carlos Sainz, die op dit moment aan het eind van 2020 zonder contract zit. De vijfentwintigjarige coureur zou de plek van Sebastian Vettel in kunnen nemen. Of dit echt zo is, Martin Brundle denkt van wel. "Ja, als hij zonder contract komt te zitten. Ik heb Carlos [Sainz] altijd hoog ingeschat en ook toen McLaren er nog niet zeker van was om hem in dienst te nemen", aldus Brundle in gesprek met Daily Mail.

Brundle denkt dat Sainz, in zijn eerste jaar bij Toro Rosso, een goede match was voor Max Verstappen. "Ik denk dat Sainz erg dicht bij hem [Max Verstappen] zat [wat performance betreft]", vervolgt de F1-analist van Sky Sports. "Ze [Red Bull] gingen uiteindelijk voor Verstappen, maar ik denk dat Carlos een goede tegenstander was voor Max."

Carlos Sainz, die vorig jaar met 96 punten de zesde plek in het kampioenschap veroverde, legt de geruchten over een mogelijke stap richting Ferrari naast zich neer. "Natuurlijk is het mooi om te horen dat mensen in Italië over mij praten, in relatie tot een overstap naar Ferrari. Ik zie dat alleen maar als een compliment. Maar realistisch gezien richt ik me momenteel volledig op McLaren", aldus Sainz tijdens de wintertest in februari.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.