Briatore: "Charles Leclerc is speciaal, net als Michael Schumacher"

Briatore: "Charles Leclerc is speciaal, net als Michael Schumacher"
© Pirelli

Flavio Briatore heeft oog voor bijzonder Formule 1-talent. Dat bewees hij al in het verleden. De Italiaan die op 12 april de leeftijd van 70 jaar bereikte, ziet in Charles Leclerc een uitzonderlijk talent, vergelijkbaar met zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher.

Briatore, die ooit aan het hoofd stond van de Formule 1-teams van Benetton en Renault, wist wereldtitels binnen te slepen met Michael Schumacher en Fernando Alonso, die beiden beschouwd worden als uitzonderlijke Formule 1-talenten.

Er kan dus gerust gesteld worden dat de 70-jarige Italiaan weet waarover hij spreekt, als hij zegt dat Charles Leclerc een bijzonder talent heeft. "Voor mij is het glashelder", aldus de flamboyante Italiaan tegenover La Gazzetta dello Sport. "Ferrari gaat vol voor Charles Leclerc, hij heeft dan ook getoond dat hij een speciale coureur is."

Briatore durft de naam Charles Leclerc in het rijtje met Michael Schumacher en Fernando Alonso (van wie nog altijd manager is) te plaatsen. De voormalige teambaas legt uit waarom hij denkt dat Ferrari geen betere keuze had kunnen maken.

"Als een coureur er bovenuit steekt en uitblinkt, heb je dat meteen door. Dat was ook het geval met Schumacher in de Benetton, toen hij nog erg jong was. Ik kan me ook een telefoongesprek met Gian Carlo Minardi goed herinneren, waar hij over een jonge Spanjaard, Fernando Alonso, sprak. En dat is ook het geval bij Charles [Leclerc], hij is een speciale coureur", aldus Briatore.

Door: Redactie

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.