Officieel: George Russell vervangt Lewis Hamilton in Sakhir

George Russell krijgt de kans van zijn leven omdat hij aankomend weekend tijdens de F1 Grand Prix van Sakhir in de Mercedes W11 gaat rijden. Hij vervangt Lewis Hamilton, die eerder deze week positief testte op COVID19. Dat is vandaag (woensdag) bekend geworden.

Officieel: George Russell vervangt Lewis Hamilton in Sakhir
© Williams F1

George Russell krijgt eindelijk de kans op zich te bewijzen, maar dan wel in een competitieve auto, de Mercedes W11. Omdat Russell dit weekend in de Mercedes van zijn landgenoot rijdt, heeft Williams reservecoureur Jack Aitken opgeroepen. Hij zal de plaatsvervanger zijn voor Russell en debuteert, net als Pietro Fittipaldi bij Haas doet, in de Formule 1.

"Ik zie dit als een geweldige kans om veel te leren van het beste team op de grid om daarna bij Williams terug te komen als een betere coureur, met nog meer energie en ervaring om Williams verder te helpen", aldus een opgetogen en dankbare George Russell tegenover F1.com.

"Het is natuurlijk duidelijk dat niemand Lewis [Hamilton] kan vervangen, maar ik zal alles geven voor het team in zijn afwezigheid vanaf het moment dat ik in de auto stap. Het belangrijkste is dat ik hem een ​​spoedig herstel wens. Ik kijk erg uit naar de kans en kan niet wachten om deze week de baan op te gaan."

Stoffel Vandoorne, die als reservecoureur van Mercedes AMG F1 te boek staat, wordt in alle opzichten gepasseerd. F2-coureur en reservecoureur van Williams F1 Jack Aitken zal namelijk het stoeltje van Russell vullen tijdens het GP-weekend in Sakhir.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1CoronavirusCOVID19F1 GP SakhirF1 GP Sakhir 2020F1 nieuws 2020Formule 1 2020George RussellJack AitkenLewis Hamilton
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.