Bottas ziet met vertrouwen de 'silly season-praatjes' tegemoet

Valtteri Bottas begint in 2020 aan zijn vierde seizoen bij Mercedes AMG F1. De Fin kwam in beeld bij Mercedes nadat Nico Rosberg eind 2017 - na het winnen van de wereldtitel - een einde aan zijn Formule 1- carrière maakte.

Bottas ziet met vertrouwen de 'silly season-praatjes' tegemoet
© Mercedes F1

Sinds dat Valtteri Bottas als teamgenoot van Lewis Hamilton optreedt voor het Formule 1-team van Mercedes, staat hij onder druk. Vooral de geruchten in de media - dat hij niet goed genoeg zou zijn en 'volgende' seizoen niet meer voor de Duitse formatie zou uitkomen - hielden hem geregeld bezig.

"Als dat blijft doorgaan, jaar na jaar en ieder jaar van de carrière, op een gegeven moment gaat dat erg vervelend worden", geeft Valtteri Bottas toe tegenover MTV Sport. Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft intussen toegezegd dat hij er in 2020 rekening mee gaat houden, wanneer het gaat om gesprekken over het 2021 seizoen.

Met dat in zijn achterhoofd, maakt Bottas duidelijk dat hij zich niet meer veel zorgen maakt over zijn directe toekomst bij Mercedes en de gesprekken over de toekomst. "Ik denk dat het goed is dat het zo is geregeld", zegt Bottas tegen de Finse televisiezender. "Ik heb een contract voor dit jaar [2020] en daarna hebben het team en ik nog niets in de agenda staan. We beginnen met een schone lei."

Nadat daags voor de kerstperiode bekend werd dat Charles Leclerc zijn contract met Ferrari verlengde tot en met 2024 en Max Verstappen zijn overeenkomst met Red Bull uitbreidde met een extra drie jaar, is 'silly season' voor 2021 vroeg begonnen. Maar volgens Bottas moet 'silly season' nog op gang komen. "Er zal richting de zomer veel gespeculeerd worden over de rijdersmarkt", aldus de dertigjarige Fin.

"Vanzelfsprekend wil iedereen een stoeltje hebben voor volgend seizoen, en ook daarna. Dat komt er nou eenmaal aan, maar ik zie het niet als een druk op mijn schouders. Ik ga voor mijn eigen doelstellingen en ga aan de slag voor het team en mijzelf", aldus Bottas.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2020 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.