MonacoGP Monaco
VT 120 mei 11:30
VT 220 mei 15:00
VT 322 mei 12:00
QUALI22 mei 15:00
RACE23 mei 15:00

Bottas tevreden met pole, maar ook op zijn hoede: "Het is tricky"

Valtteri Bottas zegt dat hij zijn pole-position te danken heeft aan het harde werken aan zichzelf nadat hij in de eerste twee Grands Prix toch wat stroef op gang kwam.

Bottas tevreden met pole, maar ook op zijn hoede: "Het is tricky"
© Mercedes-AMG F1

Voor het eerst sinds de Grand Prix van Sakhir mag Valtteri Bottas de race vanaf P1 aanvangen. De Fin wist tijdens de kwalificatie van de Portugese Grand Prix zijn teamgenoot Lewis Hamilton achter zich te houden. En met deze prestatie is Bottas best tevreden. Nadat hij in de eerste twee races dit seizoen moeite had om de banden op te warmen had de Mercedes coureur nu het idee dat hij een stap voorwaarts heeft kunnen maken.

De Finse Mercedes coureur wist zijn auto dus voor het eerst dit seizoen op pole te zetten, met een miniem verscheel van slechts zeven duizendste wist hij zijn teamgenoot Hamilton achter zich te houden. "Ja, ik heb zeker wel een grijns op mijn gezicht nu, de eerste twee races van dit seizoen was de kwalificatie van mijn kant, althans Q3, niet het sterkste punt. Ik had moeite om de banden goed te laten werken, daar zat echt mijn zwakte in. Maar nu voelde het alsof het gewoon mijn kant opviel", aldus Bottas na de kwalificatie.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP Portugal 2021F1 nieuws 2021Formule 1 2021Lewis HamiltonMercedes F1Valtteri Bottas
Net binnen
Lees meer racenieuws
Formule 1
Up Next
Monaco
donderdag 20 mei
Eerste vrije training
11:30 - 12:30
Tweede vrije training
15:00 - 16:00
zaterdag 22 mei
Derde vrije training
12:00 - 13:00
Kwalificatie
15:00 - 16:00
zondag 23 mei
Race
15:00 - 17:00
Meer Monaco GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.