Bottas teleurgesteld: "Had voor de derde plek kunnen gaan"

Valtteri Bottas baalt een beetje, want hij denkt dat als hij niet was gecrasht dat hij de derde startplek had kunnen pakken. Maar het mocht niet zo zijn. De Fin crashte in de eindfase van de kwalificatie in Mexico in de laatste bocht.

Bottas teleurgesteld: "Had voor de derde plek kunnen gaan"
© Mercedes F1

Bottas ademde zwaar over de boardradio, toen zijn engineer hem vroeg of hij in orde was. De ijle lucht, de inspanning en de crash zorgden voor een moment van adem tekort. Uiteindelijk kon de Finse Mercedes-coureur zelf uit zijn bolide klauteren.

"Het was niet de meest ideale dag voor ons, die in principe goed had kunnen aflopen", steekt Bottas van wal. "De auto voelde beter aan, we hadden vooruitgang geboekt met de set-up. Ik was erg blij met de balans van de auto, dus ik kan harder pushen. De kwalificatie ging goed, we reden de snelste tijd in Q2 op de mediums en de performance was goed op die banden."

Maar het plan van Bottas, om posities goed te maken, liep niet geheel naar wens. "Ik moest een risico nemen om in mijn laatste run beter uit de bus te komen, dus ik probeerde alles uit de auto te persen. De laatste ronde was erg goed, tot aan de laatste bocht. Daar ging ik iets te wijd en kwam op het vuile deel van de baan, toen verloor ik de controle", aldus Bottas.

"Met mij gaat alles goed, maar de jongens in de garage hebben nog wat werk te doen vanavond. Hopelijk kunnen we gridstraffen voorkomen. Het allemaal erg frustrerend, want als je de tijden bekijkt, dan zie je dat ik mogelijk voor de derde plek had kunnen gaan. Maar morgen is er een nieuwe dag en misschien wordt het een lastig verhaal en gaan de banden een belangrijke rol spelen. We gaan het morgen zien, maar we zullen alles geven", besluit Bottas.

Valtteri Bottas start in Mexico, mits hij geen gridstraf krijgt voor onderdelen die noodzakelijkerwijs gewisseld moeten worden, van de zesde positie.

Startopstelling GP Mexico

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Nabeschouwing: Een terugblik op de spectaculaire Grand Prix van Brazilië die dit weekend verreden werd op het circuit Autodromo Jose Carlos Pace, dat beter bekend staat als Interlagos.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Abu Dhabi (VAE)
vrijdag 29 november 2019
10:00 - 11:30Eerste vrije training
14:00 - 15:30Tweede vrije training
zaterdag 30 november 2019
11:00 - 12:00Derde vrije training
14:00 - 15:00Kwalificatie
zondag 01 december 2019
14:10 - 16:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.