VT110 jul - 11:00
VT210 jul - 15:00
VT311 jul - 12:00
QUALI11 jul - 15:00
RACE12 jul - 15:10

Bottas: "Na de goede start kon ik het tempo bepalen"

Bottas: "Na de goede start kon ik het tempo bepalen"
© LAT Images

Valtteri Bottas is dik tevreden met zijn zege op Suzuka. De Fin maakte een superstart mee en kon zo als eerste, nota bene vanaf de derde startplek, bocht 1 in duiken. Hij gaf de leiding in de race niet meer uit handen.

Na afloop van de race stelt Bottas dat zijn goede start de bepalende factor was in zijn zege. "Ik had een uitstekende start en het was duidelijk dat Sebastian [Vettel] een probleem had, dus ik kon de leiding pakken. Mijn tempo was prima en zo kon ik de race volledig controleren. Ik heb erg naar mijn zin gehad", aldus Bottas met een glimlach.

Tijdens de race had het er veel van weg dat Bottas door Mercedes geslachtofferd zou worden, maar nadat Lewis Hamilton ook voor de tweede keer naar binnen moest voor vers rubber, kon de zege hem niet meer ontgaan.

Valtteri Bottas is de enige coureur die Lewis Hamilton nu nog van zijn zesde wereldtitel kan afhouden. De rest speelt geen rol meer, waar het gaat om de titel van GP-seizoen 2019.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Oostenrijk (2)
vrijdag 10 juli 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 11 juli 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 12 juli 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Oostenrijk (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.