Bottas: "Ik heb meer continuïteit nodig om Hamilton te verslaan"

Bottas: "Ik heb meer continuïteit nodig om Hamilton te verslaan"
© Mercedes F1

Valtteri Bottas weet wat hem te doen staat in 2020, om zijn teamgenoot van diens zevende wereldtitel af te houden. "Wat mij betreft, heb ik meer continuïteit nodig", zei de Fin tegen F1i.com.

Na een derde jaar in de schaduw van Lewis Hamilton te hebben gestaan, maakt Valtteri Bottas zich op om de strijd met zijn teamgenoot aan te binden. Hamilton, die eerder deze week liet weten in 2020 als een 'machine' te gaan rijden, kan alleen verslagen worden als Bottas zijn voornemens kan waarmaken.

Hij zal minder fouten moeten maken en meer continuïteit nodig hebben om Lewis Hamilton te verslaan. "We richten ons op de strijd voor het nieuwe seizoen en wat mij betreft, heb ik meer continuïteit nodig", zei de Fin tegen F1i.com. "Ik zal me beter moeten aanpassen aan verschillende situaties, maar het belangrijkste is om minder fouten te maken."

Bottas herinnert zich enkele gevallen uit het vorige seizoen: "In sommige kwalificatiesessies heb ik mijn race op zondag gecompromitteerd, in andere gevallen waren er races, zoals die in Hockenheim, waar ik fouten maakte en veel punten verloor."

Over het algemeen is de Mercedes-coureur optimistisch: "Er zijn nog veel dingen waarvan ik weet dat ik ze kan en moet verbeteren. Het is allemaal een kwestie van de puntjes op de i zetten", aldus de dertigjarige coureur uit het Finse Nastola.

Nieuwe F1-bolides 2020: Klik hier om de agenda te bekijken met onthullingen van de nieuwe F1-bolides.

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.