Bottas heeft geen haast, maar staat open voor andere opties

Bottas heeft geen haast, maar staat open voor andere opties
© Steve Etherington/Mercedes F1

Valtteri Bottas wil nog niet nadenken over waar hij na 2020 zal rijden. Ook het contract wat de Fin met Mercedes heeft, loopt eind 2020 af. Als hij het voor het zeggen had, zou hij bij Mercedes willen blijven.

Valtteri Bottas heeft zijn positie bij Mercedes voorlopig veiliggesteld, maar eind 2020 zijn de kaarten weer geschud en kan het zomaar afgelopen zijn bij Mercedes. De 30-jarige Fin presteerde dit jaar bijzonder goed, ook al maakte hij - net als vele anderen - hier en daar een foutje. Terwijl er in de media veel wordt gepraat over waar zijn teamgenoot Lewis Hamilton gaat rijden, houdt Bottas zich nog niet bezig met 2021.

"Als ik nu mocht kiezen wat ik zou willen, dan zou ik nog steeds bij Mercedes blijven", zegt Bottas tegen La Gazetta dello Sport. "Ik geloof in het werk wat we elke dag doen en ik werd [in 2019] een betere coureur. Maar mocht het anders uitpakken, dan sta ik ook open voor andere opties", aldus Bottas, die enkele weken geleden zijn aanstaande echtscheiding wereldkundig maakte.

Momenteel heeft de Fin uit Nastola geen haast: "Ik wil hier nog niet serieus over nadenken en praten voordat het seizoen aan de gang is."

Mocht Lewis Hamilton besluiten om - zoals de geruchten ons willen doen geloven - naar Ferrari te verhuizen, dan is de kans groot dat Valtteri Bottas aanblijft als coureur bij Mercedes. Zijn eventuele nieuwe teamgenoot zou George Russell kunnen worden, want de Britse Mercedes-junior is tot en met 2020 uitgeleend aan Williams F1. Maar ook de naam van Max Verstappen is in de geruchtenstroom ook gevallen als mogelijke opvolger van Hamilton.

Nieuwe F1-bolides 2020: Klik hier om de agenda te bekijken met onthullingen van de nieuwe F1-bolides.

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.