VT1 4 dec - 14:30
VT2 4 dec - 18:30
VT3 5 dec - 15:00
QUALI 5 dec - 18:00
RACE 6 dec - 18:10

Valtteri Bottas baalt als een stekker: "Het was niet mijn dag"

Valtteri Bottas baalt als een stekker: "Het was niet mijn dag"
© Mercedes F1

Het moest zijn dag worden, maar het liep uit op een teleurstelling. Valtteri Bottas startte vanaf poleposition en leek alles onder controle te hebben, maar het liep toch anders dan wat hij zich ervan voorgesteld had. Bottas is meer dan teleurgesteld.

"Ik baal behoorlijk. Vanaf poleposition starten en dan als derde eindigen is niet het resultaat waar ik op gehoopt had. Niet goed dus", aldus Bottas vlak na de race. "We misten vandaag iets - en op een gegeven moment kwam Max [Verstappen] voor ons. We hadden de verkeerde strategie. We kunnen uit deze race conclusies trekken", aldus de verbitterde Fin.

"Ik probeerde Max zolang mogelijk bij te houden, maar toen ik tegen het eind van de race het tempo weer oppakte, werkten de banden niet goed mee. We hebben vandaag heel veel last gehad van bandenslijtage en blijkbaar heeft Red Bull die problemen niet. Dat is dus in hun voordeel", voegt Bottas toe.

"Uiteindelijk raakten de banden oververhit en begonnen het kookpunt te bereiken - er verschenen blaren op het oppervlak en de grip was weg. Als er blaren op de banden komen, verlies je meteen grip in de bochten en daalt het tempo gestaag. Vandaag was het niet mijn dag, maar we moeten verder", sluit Bottas af.

Valtteri Bottas kan zijn borst alvast nat maken, want volgende week staat het circuit in Barcelona op het programma. En daar is het ook warm, misschien nog wel warmer dan in Silverstone. Mercedes moet de komende dagen goed bedenken hoe ze het Spaanse raceweekend gaan benaderen.

RaceNotes, Aflevering 2 - Frank Korsel, Julian Verheul en Ries Boogert praten nog even over de F1 GP van Bahrein en blikken vooruit op de Grand Prix van Sakhir. Verder bespreken we het Haas-contract van Nikita Mazepin. Daarnaast hebben we het over de plaatsvervanger van Mercedes-coureur Lewis Hamilton, die eerder deze week positief testte op COVID19. Je hoort het allemaal hieronder in de laatste aflevering van RaceNotes, de podcast van MotorsportZ.

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
George Russell vervangt in Sakhir Lewis Hamilton. Gaat de jonge Brit Valtteri Bottas verslaan?
Volgende F1 Grand Prix
Sakhir
vrijdag 04 december 2020
14:30 - 16:00Eerste vrije training
18:30 - 20:00Tweede vrije training
zaterdag 05 december 2020
15:00 - 16:00Derde vrije training
18:00 - 19:00Kwalificatie
zondag 06 december 2020
18:10 - 20:10Race
Meer GP Sakhir
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.