Beste kwalificatie ooit van Carlos Sainz was "ook één van de zwaarste"

Beste kwalificatie ooit van Carlos Sainz was "ook één van de zwaarste"
© McLaren F1

Opnieuw start McLaren met twee auto’s vanuit de top tien zondag bij de Grand Prix van Steiermark. Carlos Sainz maakte zich onsterfelijk door als derde de kwalificatie af te sluiten. Lando Norris kwalificeerde zich als zesde maar zal door drie plaatsen gridstraf vanaf de negende plek starten.

Norris had vrijdag nog last van zijn rug en zat niet lekker in zijn Formule 1 bolide. Hij gaf dat ook de schuld van het feit dat hij niet goed kon remmen. Of hij daarom minder presteerde dan zijn teamgenoot? Waarschijnlijk niet.

Carlos Sainz jr heeft echt van zich laten horen. De Spanjaard voelt zich duidelijk op zijn gemak in de regen in tegenstelling tot andere coureurs. Daar waar hij in Q1 en Q2 al een prima resultaat liet zien, kwam de grote klap voor hem in de allerlaatste ronde van Q3. Daar was hij drie honderste sneller dan Bottas.

Lees verder onder de foto

Oostenrijk 2 - 2020 - kwalificatie P3 - Carlos Sainz, McLaren MCL35

Sainz houdt er van om in de regen te rijden: “Het is mijn eerste P3 tijdens de kwalifcatie en dat is echt geweldig. Het was ook één van de zwaarste kwalificaties. Er was zoveel aquaplaning, het was glibberen en glijden op het rechte eind. De auto ging beter dan gedacht. Het wordt morgen, zeker de eerste paar ronden, zwaar met Bottas, Ocon en Abon achter me. Ik moet daaruit zien te blijven en mijn eigen pace gaan rijden.”

Door: Kris Souverijn

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Groot-Brittannië (2)
vrijdag 07 augustus 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 08 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 09 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Groot-Brittannië (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.