Bernie Ecclestone en Eddie Jordan: "Vettel stopt na 2020"

Bernie Ecclestone en Eddie Jordan: "Vettel stopt na 2020"
© Ferrari F1

De geruchten zijn al maanden oud: Sebastian Vettel hangt na 2020 zijn helm aan de spreekwoordelijke wilgen. Bernie Ecclestone en Eddie Jordan zijn van mening dat de geruchten werkelijkheid gaan worden.

Ook al denkt Sebastian Vettel er anders over, hij heeft kortgeleden laten weten dat hij nu alweer uitkijkt naar het nieuwe Formule 1-seizoen. Maar twee 65-plussers uit de Formule 1-geschiedenis - Bernie Ecclestone en Eddie Jordan - zijn van mening dat 2020 het laatste seizoen van Sebastian Vettel in de Formule 1 wordt. Toen Bernie Ecclestone door Sport Bild werd gevraagd of Vettel zijn positie bij Ferrari behoudt, antwoordde hij: "Ik zou mijn geld er niet op inzetten..."

"Ik mis zijn wil om te winnen, zijn wil om er alles aan te doen om de zege te pakken", vervolgt Ecclestone, die ook denkt dat Ferrari al een waardige opvolger heeft in Charles Leclerc. "De jonge Charles Leclerc doet me denken aan Michael Schumacher. Hij heeft dezelfde soort arrogantie, hij denkt dat hij beter is dan de auto. Die twee dingen hebben zij - Leclerc en Schumacher - gemeen", aldus 89-jarige Brit en voormalig eigenaar van de Formule 1.

Dat Sebastian Vettel aan het eind van 2020 de sport vaarwel gaat zeggen, staat ook voor Eddie Jordan - die er regelmatig zonderlinge bevindingen op na houdt - als een paal boven water. "Vettel gaat aan het eind van 2020 stoppen", aldus Jordan tegenover Top Gear magazine. Ook bij een ander topteam zal Vettel, volgens de voormalige teambaas, niet terecht kunnen. "Hij kan niet terug naar Red Bull omdat Max Verstappen hem zou wegrijden", gaat de 71-jarige Brit verder, die ergens toch een lichtpuntje ziet voor de Duitser. "Als Mercedes in de Formule 1 blijft en Lewis [Hamilton] vertrekt, dan zou hij kans maken, maar dat zou voor Mercedes een stap terug zijn."

Dat er bij Red Bull geen plaats meer is voor Vettel maakte ook Helmut Marko kortgeleden duidelijk. Los van het feit dat hij door Max Verstappen zou worden weggereden, heeft Marko ook laten weten dat hij Vettel geen topper meer is. "Hij behoort niet meer tot de top drie van de coureur. Helaas moet ik het daarmee eens zijn", aldus dr. Helmut Marko in gesprek met Motorsport-Total.com.

F1-kalender 2020: Klik hier om de Formule 1-kalender in je mobiel of tablet te zetten. Super handig!

1 reactie
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Mozes Kriebel @ 16 dec 2019, 12:06 #20
Ik moet nog zien dat hij gaat stoppen. Maar aan de andere kant is het voor hem einde verhaal, als hij in 2020 niet presteert.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.