Bernie Ecclestone denkt dat Lewis Hamilton er klaar mee is

Lewis Hamilton lijkt voorlopig niet op de coureur die hij voorgaande jaren is geweest. Het lijkt erop dat het vuur in het racehart van de wereldkampioen een beetje gedoofd is. Bernie Ecclestone gelooft dat Hamilton een beetje klaar is met de Formule 1. "Hij lijkt niet meer op de Lewis die hij voorheen was", aldus de voormalig baas van de Formule 1.

Bernie Ecclestone denkt dat Lewis Hamilton er klaar mee is
Foto: Lewis Hamilton #44 (Mercedes) - Bron: Mercedes AMG F1

Lewis Hamilton kent een zeer teleurstellend begin van het 2018-seizoen. Hij heeft nog geen enkele overwinning op z'n naam staan. Daarnaast was zijn teamgenoot Valtteri Bottas tweemaal sneller tijdens een kwalificatie en race.

Ecclestone, die overigens denkt dat Sebastian Vettel dit jaar de wereldtitel pakt, denkt dat Hamilton aan het eind van zijn latijn is. "Hij lijkt niet meer op de Lewis die hij voorheen was", aldus Ecclestone tegenover Sky Sports F1.

"Ik weet niet of het aan mij ligt, maar zijn houding in het algemeen, hij lijkt niet meer op de racer die hij voorheen was. Hij is nog steeds erg snel, erg getalenteerd en een zeer aardige gast. Misschien wordt hij inmiddels een beetje moe van al dat reizen en is hij er gewoon klaar mee", verklaart de 87-jarige Brit.

Bernie Ecclestone liet maanden geleden weten dat hij dacht dat Hamilton iedere race in 2018 zou gaan winnen, maar dat blijkt dus duidelijk niet het geval. "Ik dacht dat Lewis iedere race zou gaan winnen, dus ik heb het verkeerd gehad", verklaart Ecclestone.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET