HongarijeGP Hongarije
VT 130 jul 11:30
VT 230 jul 15:00
VT 331 jul 12:00
QUALI31 jul 15:00
RACE 1 aug 15:00

Berger: "Vettel is te vroeg naar Ferrari gegaan"

Voormalig Ferrari-rijder Gerhard Berger voorspelt dat 2017 opnieuw een zwaar jaar wordt voor Ferrari. De Oostenrijker denkt niet dat de Italiaanse renstal in staat is om het tij te keren, en er niet in zal slagen om Mercedes en Red Bull serieus te bedreigen.

Berger: "Vettel is te vroeg naar Ferrari gegaan"
Foto: Kimi Raikkonen (Ferrari) - Bron: Scuderia Ferrari Media

Gerhard Berger reed in totaal zes jaar voor de Scuderia, van 1987 tot en met 1989 en van 1993 tot en met 1995. In die periode scoorde Berger vijf overwinningen met Ferrari. "Begrijp me niet verkeerd, mijn hart ligt bij Ferrari", begint de Oostenrijker tegen Auto Motor und Sport. "Maar de realiteit is dat ze in de neerwaartse spiraal zitten."

"Ferrari behaalde in 2015 enkele successen, maar dat was meer geluk dan wijsheid. Ferrari vond het zelf een hele prestatie. Ze zijn nog steeds ver verwijderd van Mercedes en Red Bull. Ze staan er net zo voor als dat ik voor ze reed", aldus Berger. "Ferrari staat ook absoluut niet open voor kritiek. Op een of andere manier zijn zij het 'gouden kalf', waar je niets over mag zeggen."

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Ferrari F1Gerhard BergerRed Bull F1Sebastian Vettel
Net binnen
Lees meer racenieuws
Formule 1
Up Next
Hongarije
vrijdag 30 juli
Eerste vrije training
11:30 - 12:30
Tweede vrije training
15:00 - 16:00
zaterdag 31 juli
Derde vrije training
12:00 - 13:00
Kwalificatie
15:00 - 16:00
zondag 01 augustus
Race
15:00 - 17:00
Meer Hongarije GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.