Bandenstrategie Ferrari is "niet ideaal", volgens Toto Wolff

Pirelli liet na de kwalificatie weten dat een tweestopper de snelste optie is voor de Formule 1 Grand Prix van Groot-Brittannië. Pirelli repte niet over een eenstopper. Het onwaarschijnlijk dat een team voor een eenstopper gaat en ziet het "praktisch onmogelijk", aldus Pirelli. Maar daar zijn Toto Wolff en Christian Horner het niet mee eens.

Bandenstrategie Ferrari is "niet ideaal", volgens Toto Wolff
© Pirelli F1 Media

Op het laatste moment in Q2 op Silverstone reden Vettel en Leclerc weer de baan op, maar niet op mediums, maar op softs. Het duo reed daar vervolgens hun snelste tijd op, dus moeten ze met de softs aan de race van zondagmiddag beginnen. Zo zijn de reglementen namelijk.

Maar onder andere Mercedes-teambaas Toto Wolff begrijpt die keuze niet. "Wij begrijpen het ook niet", laat Wolff weten aan het Oostenrijkse ORF. Volgens de Oostenrijkse teambaas worden Leclerc en Vettel nu gedwongen om twee pitstops te maken en dat is "niet ideaal", volgens Wolff.

Ook Christian Horner is het daar mee eens. "Het is mag duidelijk zijn dat het niet een race wordt over één ronde, maar ik vermoed dat ze zeker twee stops moeten maken", aldus de Red Bull-teambaas. "Ze zullen de eerste paar meter voordeel hebben ten opzichte van de medium banden, maar daarna? Voor mij is het een raadsel", aldus Horner tegenover Motorsport-Total.

Volgens Max Verstappen, die als vierde aan de race begint, is het ook duidelijk. "De mediums zijn de betere raceband, omdat ze gewoon langer meegaan. Op dit moment begrijp ik niet waarom ze deze keuze hebben gemaakt", zegt Verstappen. "We zullen het zondagmiddag wel te weten komen."

Zowel Mercedes als Red Bull Racing zijn er van overtuigd dat het tenminste in theorie mogelijk moet zijn om de race uit te rijden met een eenstopper. Of de twee teams daarin gelijk krijgen en of ze dan ook in staat zullen zijn om de Ferrari's van zich af te slaan zal vanmiddag tijdens de race, die om 15:10 uur begint, blijken.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.