Aston Martin bevestigt Nico Hülkenberg als reservecoureur

Aston Martin F1 heeft bevestigd dat Nico Hülkenberg voor het seizoen 2021 de officiële reserve- en ontwikkelingscoureur is. Het zat al enige tijd in de pijnlijn, maar vandaag brengt het Britse F1-team uit Silverstone het officieel naar buiten.

Aston Martin bevestigt Nico Hülkenberg als reservecoureur
© Aston Martin F1 | Nico Hülkenberg reservecoureur bij Aston Martin.

Hülkenberg keert dit jaar terug in de Formule 1 als reservecoureur bij Aston Martin. Die rol had de Duitser ook al in 2020, nadat hij op stel en sprong in Silverstone moest invallen voor de met corona besmette Sergio Perez (toen nog Racing Point-coureur). Later in het seizoen viel de Hulk ook in voor Lance Stroll, die op zijn beurt ook besmet was geraakt.

Los van de invalbeurten heeft Nico Hülkenberg ruimschoots ervaring met het Britse Formule 1-team uit Silverstone. Tussen 2012 en 2016 reed de coureur uit Emmerik bij het team, wat toen deelnam aan het kampioenschap als Force India en later als Racing Point.

"Allereerst is het geweldig om deze deal met een ruim van tevoren rond te krijgen - vorig jaar had ik niet zo veel tijd om me voor te bereiden voordat ik in de auto sprong! Ik ben erg blij om weer met dit team samen te werken - met wie ik tijdens mijn carrière vele malen heb gereden", aldus Hülkenberg.

"Het is duidelijk dat ik hoop dat Sebastian en Lance dit jaar van ononderbroken seizoenen genieten, maar het team weet dat het erop kan vertrouwen dat ik er, wanneer nodig, zal staan en uitstekend werk lever. Ik ben volledig voorbereid om deze uitdaging aan te gaan. Het zal ook interessant zijn om het team te helpen ontwikkelen gedurende het seizoen, en ik kijk er echt naar uit om geweldige rondetijden uit mijn arm te halen."

Otmar Szafnauer, CEO en teambaas is ook meer dan tevreden met de nieuwe deal met de Duitse routinier. "We zijn verheugd Nico opnieuw te kunnen verwelkomen in het team in een officiële hoedanigheid, als reserve- en ontwikkelingsrijder voor het Aston Martin-team. In deze moeilijke tijden is vooral belangrijk om terug te kunnen vallen op een bekwame en ervaren reservecoureur."

"Nico bewees vorig jaar dat hij in de auto kon springen en in een oogwenk uitstekend presteerde; nu, met extra ruimte voor voorbereiding en integratie, weten we dat we erop kunnen vertrouwen dat Nico uitstekend werk levert", aldus Szafnauer.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Aston Martin F1F1 nieuws 2021Formule 1 2021Nico HülkenbergOtmar Szafnauer
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.