Andreas Seidl heeft vertrouwen in deadline van 31 oktober

Eind oktober moet er een ondertekend achtste 'Concorde Agreement' liggen, maar voorlopig hebben nog maar vier teams het concept met nieuwe reglementen en afspraken ondertekend.

Andreas Seidl heeft vertrouwen in deadline van 31 oktober
© Pirelli

Een van de teams die hun akkoord al hebben gegeven is McLaren F1. Teambaas Adreas Seidl is dan ook optimistisch dat het allemaal wel goed gaat komen, met de reglementen en afspraken voor GP-seizoen 2021.

"We hebben hier [Japan] een ontmoeting gehad", zei McLaren-teambaas Andres Seidl, verwijzend naar een ontmoeting met Formule 1-baas Chase Carey in Suzuka. "Het overleg was opbouwend. Ik ben er zeker van dat we tegen het eind van volgende week een set reglementen hebben waarmee de doelen, die twee jaar geleden werden gesteld, bereiken."

Red Bull Racing is een van de teams die nog geen akkoord hebben gegeven. Teambaas Christian Horner denkt dat "Boris Johnson dichter bij een deal is dan wij", aldus Horner verwijzend aan de 'Brexit perikelen' in Groot-Brittanië.

De laatste bespreking, voor de al eerder verstreken deadline [31 oktober], vindt aanstaande woensdag plaats. Seidl is ervan overtuigd dat een er compromis bereikt wordt.

"Ja en ik wil het niet eens een compromis noemen", gaat Seidl verder. "De FIA en FOM hebben een helder beeld van de doelen die ze proberen te bereiken. Afgaand op wat ik deze week [in Japan] heb gezien, ga ik er vanuit dat we volgende week een pakket hebben waar we allemaal tevreden over kunnen zijn."

Het grootste doel voor McLaren is het instellen van budgetplafond. "Alleen dan kan er een betere balans [tussen de grote en kleinere teams] op de grid ontstaan", aldus Seidl.

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Nabeschouwing: Een terugblik op de spectaculaire Grand Prix van Brazilië die dit weekend verreden werd op het circuit Autodromo Jose Carlos Pace, dat beter bekend staat als Interlagos.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Abu Dhabi (VAE)
vrijdag 29 november 2019
10:00 - 11:30Eerste vrije training
14:00 - 15:30Tweede vrije training
zaterdag 30 november 2019
11:00 - 12:00Derde vrije training
14:00 - 15:00Kwalificatie
zondag 01 december 2019
14:10 - 16:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.