Alonso zeer gemotiveerd: "Elke race tot bijna perfectie presteren"

Het “gloednieuwe” team van Alpine heeft haar nieuwe auto vandaag gepresenteerd. En de A521 is vandaag voor het eerst op het circuit te zien. Vanmorgen heeft het team met Esteban Ocon namelijk een shake down op het circuit van Silverstone. Helaas zijn hier nog geen foto's van vrijgegeven.

Alonso zeer gemotiveerd: "Elke race tot bijna perfectie presteren"
© Alpine Racing | De nieuwe Alpine A521 voor 2021.

Dit is de aller eerste auto van het team van Alpine dat eerder bekent stond als Renault. Alpine nam eind 2020 het stokje over van Renault. Renault is het moederbedrijf van Alpine en zo heeft de Franse autogigant nog wel de touwtjes in handen.

Waar de auto’s van voorgaande jaren geel zwart kleurde is het team nu een geheel andere weg ingeslagen. De A521 is overwegend blauw met hier en daar wat rode en blauwe spatten. De auto zal zeker opvallen op het scherm.

De Franse formatie zal vandaag voor het eerst te zien zijn op het circuit, dan stapt Esteban Ocon in en doet een shake down op het Britse Silverstone. Zijn teamgenoot en tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso zal zijn later vandaag zijn helm onthullen waarmee hij komend seizoen gaat rijden.

© Alpine Racing | De nieuwe Alpine A521 voor 2021.

De Spanjaard die na twee seizoenen van afwezigheid weer achter het stuur van een Formule 1 wagen kruipt verwacht dat de strijd in het middenveld dit seizoen nog heviger zal gaan worden dan wat in 2020 al het geval was. “We moeten elke race tot bijna perfectie presteren”, aldus de 31-jarige Spanjaard.

Alonso die in 2005 en 2006 wereldkampioen werd met het team is verheugd op het nieuwe seizoen. "Ik voel me geweldig en in de beste vorm die ik ooit heb gehad, zowel fysiek als mentaal", legde hij uit. Later voegde hij toe dat hij zich al een hele tijd aan het voorbereiden is op zijn comeback en dat hij weer frisse motivatie heeft om de strijd aan te gaan.

Esteban Ocon is ook erg te spreken over de auto en is vooral heel erg trots. “Ik ben heel trots om te racen voor het team van Alpine. Voor mezelf als Fransman is dat natuurlijk extra speciaal om voor een Frans team te racen. Ik ben heel erg enthousiast over het nieuwe project. Renault heeft veel progressie geboekt vorig seizoen en ik denk dat we voort kunnen bouwen op het niveau van vorig seizoen. Ik ben erg opgewonden over de strategie en de doelen die we hebben, iedereen is super gemotiveerd om een goede prestatie neer te gaan zetten”, aldus de Fransman.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Alpine F1 TeamEsteban OconF1 nieuws 2021Fernando AlonsoFormule 1 2021
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.