Alonso ondanks uitvalbeurt: "Formule 1 is mijn leven"

Het was wederom een dramatische dag voor Fernando Alonso. De tweevoudig wereldkampioen viel al uit in de opwarmronde en kon daardoor niet meer starten. De frustratie is moeilijk te verbergen voor de Spanjaard die de afgelopen twee jaar al grote problemen kende met zijn trage en onbetrouwbare McLaren-Honda.

Alonso ondanks uitvalbeurt: "Formule 1 is mijn leven"
Foto: Fernando Alonso #14 (McLaren) - Bron: Pirelli Media

"Dit zijn dingen die gebeuren in deze sport", vertelde Alonso die een poging waagde zijn woede te verbergen voor de buitenwereld. "Ik probeerde net als anders weer zo snel mogelijk te zijn en het team te helpen zo goed als ik kon, en nu ga ik op weg naar huis. De volgende Grand Prix is die van Barcelona en ik doe mijn werk daar wel ook al kan ik niet eens starten, maar een ander doet blijkbaar niet zijn werk", daarmee deelde Alonso hoogstwaarschijnlijk opnieuw een sneer uit naar Honda.

McLaren-Honda heeft duidelijk een dikke winterjas uitgedaan ten opzichte van 2016. Motorleverancier Honda heeft grote problemen met het ERS systeem van hun krachtbron. Simpel gezegd is dat het elektrische gedeelte van de motor wat zeker nu erg belangrijk is. De Formule 1 is sinds 2014 overgegaan op Hybride auto’s net als je dat veel terug ziet komen op de openbare weg. Het verschil is alleen dat de F1 bolides op de limiet gebouwd worden om op die manier zo snel mogelijk te zijn. Het materiaal is natuurlijk lang niet zo betrouwbaar als dat van een straatauto, maar McLaren-Honda loopt wel echt achter de feiten aan.

Alonso probeerde zo snel mogelijk het circuit te verlaten na zijn zeer vroegtijdige uitvalbeurt. "Ja, ik probeerde zo snel mogelijk naar huis te gaan, maar er vlogen geen vliegtuigen richting huis. Dus ik pak maar een ijsje en kijk de race wel af in het motorhome". Komende woensdag zal Alonso gaan testen voor Andretti Autosport voor zijn Indycar debuut eind deze maand. Veel mensen denken dat Alonso snel de definitieve overstap zal maken naar de Indycar. Alonso zelf ontkent dat in volle kracht. "Formule 1 is mijn leven", zegt de 35 jarige Alonso.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET