Alonso na 2020: "Het wordt WEC-hypercar of Formule 1-nieuwe stijl"

Fernando Alonso heeft vorige week - tijdens het FIA Prize Giving gala in Parijs - aangegeven dat hij de hoop om terug te keren in de Formule 1 nog niet heeft opgegeven.

Alonso na 2020: "Het wordt WEC-hypercar of Formule 1-nieuwe stijl"
© Barry Mikkers/MotorsportZ

Alonso heeft nog altijd niet zijn jacht naar de Triple Crown [Een zege in F1 op Monaco, een zege in de 24 uur van Le Mans en de Indy500-zege] nog niet gestaakt. Aankomend seizoen gaat de Spanjaard een gooi doen naar de overwinning tijdens de 500 mijl van Indianapolis. Mocht tweevoudig wereldkampioen Formule 1 daarin slagen dan is hij de tweede coureur, na Graham Hill, die de Triple Crown op naam weet te zetten.

Voorlopig focust Fernando Alonso zich momenteel op zijn Dakar-debuut voor Toyota Gazoo Racing. De Dakar Rally vindt in 2020 plaats in Saudi-Arabië en start op 5 januari. Hij krijgt de ervaren Dakar-coureur Marc Coma als navigator naast zich. "Het doel is nu om minder races te rijden en meer te focussen op mijn doelen, namelijk Dakar 2020 en de Indianapolis 500", laat Alonso in Parijs optekenen. "2021 is een belangrijk seizoen: In de WEC gaan ze met de hypercars rijden en in de Formule 1 worden nieuwe regels van toepassing. Ik ga tussen die twee opties een keuze maken."

De Spanjaard nam vorig jaar geen afscheid van de Formule 1, zo zegt hij zelf. "Ik heb tot ziens gezegd. Ik sta open voor een terugkeer in de Formule 1, maar dan wel vanaf 2021, want in 2020 gelden nog steeds dezelfde regels. Maar de Formule 1 maakt nog steeds deel uit van mijn plannen", aldus Alonso.

Max Verstappen zou graag zien dat Alonso weer terugkeert in de Formule 1, maar dan moet hij wel kunnen beschikken over goed materiaal, "anders zou hij zijn tijd verdoen", aldus Verstappen. De Nederlander denkt dat Alonso - mits hij kan beschikken over goed materiaal - meteen weer kan meedoen voor de overwinningen.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2020 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.