Hij windt er geen doekjes om

Alonso: "Ik ben beter dan Hamilton, Verstappen en Vettel"

Fernando Alonso windt er geen doekjes om. De Spaanse Alpine F1-coureur zegt dat hij beter is dan wereldkampioenen Lewis Hamilton, Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen. Ook zegt hij beter te zijn dan Red Bull-sterrijder Max Verstappen.

Alonso: "Ik ben beter dan Hamilton, Verstappen en Vettel"
© Alpine F1

Alonso keert dit seizoen met Alpine F1 terug in de Formule 1, nadat hij twee jaar geleden zijn F1-helm aan de wilgen hing. Na het WEC, Dakar en de Indy 500 is het hoofddoel van de tweevoudig wereldkampioen om races te winnen. Hij is echter wel van mening dat de zeges er pas in zitten nadat de reglementen in 2022 op de schop gaan.

In gesprek met de BBC doet Alonso uit de doeken dat zijn doel is om weer zeges aan elkaar te rijgen. "Ik ben terug in de Formule 1 met als doel het natuurlijk goed te doen, en het doel om de kans te krijgen races te winnen en hopelijk te vechten voor kampioenschappen", zei hij tegen de BBC. "We begrijpen dat het dit jaar niet mogelijk zal zijn, omdat de regelgeving nog een beetje anders is, maar in wezen hetzelfde als voorgaande jaren, dus ik zie dit jaar geen wonderen gebeuren."

"Maar ik denk dat er in 2022 een kans is met de nieuwe regelgeving om de volgorde van de grid om te gooien en we willen een van die teams zijn die iedereen verrast. Om dat te doen, moeten we dit jaar hard werken", zegt de coureur uit Oviedo.

Wanneer Alonso naar zijn rivalen gevraagd wordt, waaronder zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton, viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel en zelfs Max Verstappen, houdt de Spanjaard voet bij stuk en zegt dat hij nog altijd alles in huis heeft om het genoemde trio te verslaan.

"Het wordt geweldig en ik kijk er naar uit," voegt hij toe. "Er zijn een paar jonge, getalenteerde jongens die geweldige prestaties hebben laten zien in de juniorenklassen en dan hebben we nog steeds de kampioenen die hier twee jaar geleden ook waren - Lewis, Sebastian, Kimi (Raikkonen, red.), zelfs Verstappen, die ook al is hij een van de jonge generaties, hij racet al vier of vijf jaar op het hoogste niveau."

"Dus ik denk dat we een zeer competitieve start zullen hebben en het wordt een uitdaging om iedereen op de baan te verslaan", die de vraag - of hij nog zo goed is als de vier genoemde coureurs - antwoordt met "Nee, ik ben beter."

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Alpine F1 TeamF1 nieuws 2021Fernando AlonsoFormule 1 2021Formule 1 2022Kimi RäikkönenLewis HamiltonMax VerstappenSebastian Vettel
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.