Alonso bewust van positie, maar hij is ook ietwat teleurgesteld

Fernando Alonso had zich iets meer voorgesteld van zijn comeback in F1. Maar de tweevoudig wereldkampioen realiseert zich nu dat zeges er dit jaar niet in zitten. Dat laat Alpine teamadviseur Alain Prost weten.

Alonso bewust van positie, maar hij is ook ietwat teleurgesteld
© Alpine F1

Het winnen van races is in 2021 zo goed als zeker uitgesloten voor Alonso en daarover is de Spanjaard teleurgesteld, ook al wist hij dat het moeilijk zou worden. Flavio Briatore bevestigt de teleurstelling van Alonso. "Ik heb hem aan de telefoon gesproken", verklaarde Briatore tegenover persbureau Adnkronos. "Hij was teleurgesteld, ook al was hij zich bewust van de positie van Alpine [Renault]."

"Ze zouden al hun inspanningen op volgend jaar moeten focussen, ook al is niet gemakkelijk terug te komen als je zo ver weg bent. Ik denk dat ze dit jaar tussen de 12e en 15e plaats zullen zijn", voegde Briatore toe.

Volgens Alain Prost is Alonso zich bewust van de positie van de Franse formatie, maar hij begrijpt de teleurstelling van Alonso maar al te goed. "Fernando is een perfectionist die veel van het team vraagt", zei Alpine teamadviseur tegen Le Figaro. "Tegelijkertijd begrijpt hij dat regelmatig vechten voor overwinningen dit seizoen onmogelijk is. Maar ik weet dat hij zeker voor elk punt zal vechten."

Alonso vertelde Sky Italia dat hij zich na zijn sabbatical minimaal twee jaar wil in zetten voor de Formule 1. "Daarna zal ik eens zien hoe ik me voel. Er zijn hoge verwachtingen dat er met de nieuwe regels [die in 2022 van kracht worden] meer gevechten op de baan zullen zijn", aldus Alonso.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Alain ProstAlpine F1 TeamF1 nieuws 2021Fernando AlonsoFlavio BriatoreFormule 1 2021
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.