Alfonso Celis gaat dinsdag voor Pirelli testen in Mexico

Force India-testcoureur Alfonso Celis zal dinsdag achter het stuur van de Force India VJM10 plaatsnemen. De Mexicaan zal deelnemen aan een Pirelli bandentest op Autódromo Hermanos Rodríguez in Mexico-Stad. Celis zal een compleet testprogramma voor Pirelli afwerken.

Alfonso Celis gaat dinsdag voor Pirelli testen in Mexico
Foto: Alfonso Celis jr. (Force India) - Bron: Force India Media

Alfonso Celis, die ook al deelnam aan de eerste vrije training op vrijdag, blijft het bijzonder vinden om een Formule 1-wagen te besturen in zijn thuisland.

"Een Formule 1-wagen besturen in Mexico blijft iets bijzonders", aldus Celis. "Ik ben dan ook erg verheugd dat het team mij heeft gevraagd om aan deze test deel te nemen."

"De test zal volledig ten bate zijn van de nieuwe banden van Pirelli en ik zal mijn uiterste best doen om de engineers van nuttige feedback te voorzien."

"De tijd die ik ook nu weer in de wagen mag rijden is voor mij opnieuw een kans om me verder te ontwikkelen in de Formule 1", aldus Alfonso Celis.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race