VT31 okt - 10:00
QUALI31 okt - 14:00
RACE 1 nov - 13:10

Alfa Romeo Racing met positief gevoel richting Monza e Brianza

Alfa Romeo Racing met positief gevoel richting Monza e Brianza
© Alfa Romeo F1

Alfa Romeo Racing eindigde in België met de twaalfde plek van Kimi Räikkönen dan wel buiten de punten, toch is de Zwitsers Italiaanse renstal optimisch over de rest van het seizoen. De formatie uit Hinwil moet het dit jaar op Monza zonder fans doen, en dat zal een beetje rare ervaring worden.

Racen in Monza zonder Italiaanse fans zal voor Alfa Romeo Racing raar zijn: het zal voelen alsof er iets groots ontbreekt. "Maar we zullen racen, en we zullen voor hen racen, onder de vlag vanaf het moment dat we de garage uitrijden naar de geblokte vlag. We zullen alles geven, zoals altijd. Maar we zullen er nog wat meer aan doen, want dit is geen reguliere raceweek. Het is de thuisraceweek", aldus de persverklaring.

Volgens Alfa Romeo-teambaas Frédéric Vasseur heeft het team positieve signalen laten zien op Spa-Francorchamps: "Racen in Italië terwijl we het merk Alfa Romeo op onze auto's dragen, is altijd iets speciaals, en we hebben het geluk om dat twee keer in twee weken te doen. Het geeft het team net dat beetje extra motivatie om het goed te doen en voort te bouwen op de prestaties van Spa. We hebben enkele positieve signalen laten zien in België en we zijn van plan in deze richting te blijven pushen. We weten dat sommige circuits tussen nu en het einde van het seizoen beter bij ons zullen passen dan andere, maar ons doel blijft hetzelfde: de prestaties van ons pakket in elke ronde maximaliseren."

Kimi Räikkönen (auto nummer 7): "Racen in Monza roept altijd goede herinneringen op aan mijn jaren bij Ferrari, maar als je eenmaal in de auto zit, concentreer je je alleen op de baan van het weekend. We hadden de vorige keer een behoorlijke race, maar we moeten wat meer doen als we in de punten willen eindigen. Het doel verandert niet echt: we moeten Q2 halen om de best mogelijke startpositie te krijgen en dan proberen het meeste uit de race te halen. We hebben bij recente evenementen gezien dat kleine schommelingen in prestaties een grote verandering van posities kunnen betekenen, vooral op het middenveld, dus we moeten ons werk zo goed mogelijk blijven doen."

Antonio Giovinazzi (auto nummer 99): "Mijn thuisrace betekent altijd iets speciaals voor mij, vooral dit jaar. Italië heeft veel geleden in 2020 en ik ben vastbesloten mijn best te doen om mijn mensen een glimlach te bezorgen. Zonder fans op de tribunes zal het niet hetzelfde zijn, maar ik weet dat er zoveel supporters van thuis meekijken en ik zal voor ze racen. Vorig jaar reed ik hier een van mijn beste races, waarbij ik in de punten eindigde, en het zou geweldig zijn om een ​​vergelijkbaar resultaat te hebben. We zagen afgelopen weekend dat we als team een ​​stap voorwaarts lijken te hebben gemaakt, dus hopelijk kunnen we dit weekend ook op het middenveld vechten."

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Redactie

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Lewis Hamilton heeft voor 2021 nog geen nieuw contract. Wat gaat hij doen?
Volgende F1 Grand Prix
Portugal
vrijdag 23 oktober 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 24 oktober 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 25 oktober 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Portugal
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.