VT1uitslag
VT2 3 jul - 15:00
VT3 4 jul - 12:00
QUALI 4 jul - 15:00
RACE 5 jul - 15:10

Alfa Romeo klaar voor de start van het Formule 1-seizoen

Alfa Romeo klaar voor de start van het Formule 1-seizoen
© Alfa Romeo Racing F1

Alfa Romeo Racing staat men te trappelen ongeduld - en zo is het bij alle teams natuurlijk - om weer aan een seizoen te beginnen. Het heeft erg lang geduurd, maar eindelijk is het zover: De Grand Prix van Oostenrijk, waar het seizoen 2020 opnieuw gestart wordt.

"Het is zo lang geleden sinds de laatste race in Abu Dhabi, dus we willen natuurlijk graag weer racen: dit is wat ons drijft en waar we het hele seizoen voor hebben gewerkt", steekt teambaas Frédéric Vasseur van wal. "Natuurlijk zal de situatie anders zijn, gezien de beperkingen die de pandemie ons oplegt: maar we hebben vertrouwen in de maatregelen die de FIA ​​en de Formule 1 hebben genomen om ons allemaal zo veilig mogelijk te houden."

"De eerste race van het seizoen is vaak een chaotische aangelegenheid en dat is het moment waarop kansen zich voordoen: we zullen klaar moeten staan ​​om alles wat op ons pad komt te incasseren. Om hier over een week opnieuw te racen zal voor ons allemaal een nieuwe ervaring zijn, maar we verwachten dat de strijd in het middenveld zo close zal zijn dat beide races echt open en onvoorspelbaar worden", aldus Vasseur.

Kimi Räikkönen bereikt dit jaar de respectabele leeftijd van 41 jaar en de Fin, die ook als Iceman door het leven gaat, lijkt aan zijn laatste seizoen te beginnen, maar niets staat vast. De coureur uit Espoo heeft de afgelopen maanden vooral genoten van zijn gezin, maar heeft zich ook voorbereid op de eerste race in Oostenrijk, ook al zal alles onwennig aanvoelen.

"Het zal een beetje vreemd aanvoelen om weer te gaan racen onder deze condities [coronacrisis, red.], maar ik weet zeker dat als we eenmaal in de auto zitten, we ons niet zullen concentreren op de beperkingen, maar gewoon op het beste werk dat we kunnen leveren", steekt Räikkönen van wal in het persbericht van Alfa Romeo Racing. "De lange pauze was een kans om tijd met mijn gezin door te brengen, maar nu moeten we ons concentreren op het werk. Met zoveel races in zo'n korte tijd, moeten we het meeste uit elk raceweekend halen en punten scoren elke keer dat we de kans krijgen. Het is moeilijk te zeggen waar iedereen staat, maar we zullen het snel genoeg ontdekken."

Ook Antonio Giovinazzi kan niet wachten om op de Red Bull Ring weer eens in actie te komen. "We komen deze week weer in actie en ik kan niet wachten om in de auto te zitten. Het waren een paar heel sombere maanden voor iedereen, en met mijn familie en zoveel vrienden thuis in Italië werd ik er bijzonder door geraakt. Teruggaan naar racen voelt als een nieuwe stap naar een soort van normaliteit", aldus de Italiaan, die ook als reserve-coureur van Ferrari staat genoteerd. "Ik ben benieuwd hoe iedereen het doet in Oostenrijk en wat er gebeurt met twee races op dezelfde locatie; het is een primeur voor de Formule 1, dus het zal iets zijn waaraan we ons moeten aanpassen."

"Wat betreft roestigheid na zoveel maanden weg, daar maak ik me geen zorgen over: ik heb tussen 2017 en 2019 twee jaar niet geracet, dus ik zal proberen om er een voordeel van te maken."

Door: Redactie

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.