Alfa Romeo F1-teambaas: "We hebben moedig gestreden"

Het GP-seizoen 2019 is voor Alfa Romeo Racing voorbij gegaan met ups en downs. De Zwitserse formatie begon het seizoen veelbelovend, maar raakte de grip op het middenveld een beetje kwijt. Toch overheerst een positief gevoel bij het team uit Hinwil.

Alfa Romeo F1-teambaas: "We hebben moedig gestreden"
© Alfa Romeo Racing

Alfa Romeo Racing blikt redelijk positief terug op het 2019 Formule 1 seizoen. Sprekend over een achtbaan met hoogte- en dieptepunten, maar vooral heel hard werk door het hele team. Toen de zwart-wit geblokte vlag viel was het voor hen niet alleen het einde van een seizoen, maar vooral de start van het nieuwe.

Frédéric Vasseur, teambaas zei daarover. "We hebben dit seizoen tot een einde gebracht met een uitdagende race, maar we laten dit niet overschaduwen door het goede werk dat we heel het jaar hebben verricht. Na de kwalificatie zaterdag, besloten we twee strategieën toe te passen om maximale kansen te creëren. Uiteindelijk bracht het ons niets. Maar we kijken wel terug op het seizoen waar we meer punten hebben gescoord dan in 2018. Het middenveld is nog nooit zo competitief geweest en we hebben moedig gestreden. We leerden veel van 2019 en komen in 2020 sterker terug."

Räikkönen eindigde als dertiende en er zat voor hem niet meer in. "We hebben alles gedaan wat we konden. Onze pace was beter dan verwacht en we zaten midden in interessante gevechten. We vochten voor punten en ik dacht echt te kunnen scoren, maar we kwamen aan het einde te kort." Voor hem wachten nog wat testen en dan is het seizoen eindelijk over. Zijn voornemen is om volgend jaar een stap voorwaarts te maken, hoewel hij ook van mening is dat het onmogelijk is om nu al te zeggen waar zij zullen staan.

Antonio Giovinazzi eindigde zijn laatste race als zestiende. "We vochten voor een goed resultaat, maar konden het niet waarmaken om te finishen met een punt. Het afgelopen seizoen heb ik veel geleerd en dat zal me helpen om volgend jaar aan de start in Melbourne te staan. Ik ben blij met de vooruitgang die we hebben gemaakt, zowel in de kwalificatie als in de races. We gaan nog harder werken komende winter om te begrijpen waar we kunnen verbeteren om een beter seizoen neer te zetten."

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.