Alexander Albon zoekt niet naar excuses: "Ik wil gelijk snel zijn"

Alexander Albon heeft naar eigen zeggen een jaar achter de rug waarover hij tevreden is. Ondanks dat hij in nog veel gebieden kan verbeteren is hij blij met het verloopt van het GP-seizoen 2019.

Alexander Albon zoekt niet naar excuses: "Ik wil gelijk snel zijn"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Na de zomerstop van 2019 stapte hij van Toro Rosso over naar Red Bull Racing, waar hij als rookie het stokje van Pierre Gasly overnam. De Thaise Brit werd meteen in het diepe gegooid en kwam als beginneling terecht bij een van de topteams in de Formule 1.

"Af en toe kan ik het nog steeds niet geloven en moet ik mezelf vertellen dat ik werkelijk nog een rookie ben", steekt Albon van wal, die in 2018 als derde - achter George Russell en Lando Norris - in het F2-kampioenschap eindigde. "Maar bij Red Bull verdwijnt dat gevoel heel snel en dat komt door de verwachtingen die iedereen van je heeft."

Over zijn eerste seizoen in de top van de autosport is Albon tevreden. Hij vervolgt: "Ik ben zelf wel blij met mijn jaar, maar ik ben ook erg hard voor mezelf. Ik zie de goede momenten, maar weet ook heel goed waar ik nog kan verbeteren. Ik ben niet iemand die naar excuses zoekt in het feit dat ik een rookie ben. Ik wil eigenlijk gelijk snel zijn. Ik realiseer me dat ik nog veel moet leren en kan verbeteren, maar ik ben tevreden over mijn eerste seizoen", aldus de in Londen geboren Thai.

De zet van Red Bull, om Pierre Gasly terug te plaatsen bij Toro Rosso en Albon in de Red Bull te zetten, bleek een gouden te zijn. Gasly presteert sinds zijn terugkeer bij de Italiaanse renstal beter als voor de zomerstop - met onder andere een tweede plaats in Brazilië - en Alex Albon presteert op redelijk goed niveau.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt je dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op onze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen uit binnen- en buitenland lezen. Maar we houden je ook op de hoogte over het laatste IndyCar-nieuws en DTM-nieuws.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of een andere F1-coureur? Of wordt het toch weer Lewis Hamilton? Je leest hier alles over het wereldkampioenschap van Formule 1.

Copyright© 2016-2020 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.