Alexander Albon niet onder de indruk van Vettel-geruchten

Alexander Albon niet onder de indruk van Vettel-geruchten
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Alex Albon is helemaal niet onder de indruk van de geruchten over een mogelijke terugkeer van Sebastian Vettel bij Red Bull Racing. "Nee, niet echt", zei Albon zaterdag.

De laatste weken werden de geruchten over een terugkeer naar Red Bull Racing van Sebastian Vettel steeds hardnekkiger. In eerste instantie leek het balletje in de richting van Vettel te rollen, maar eerder deze week waren teambaas Christian Horner en sportadviseur Helmut Marko onverbiddelijk: "Vettel keert niet terug bij Red Bull."

Gevraagd of hij meer druk ervaart rondom de onzekere situatie van de viervoudig wereldkampioen uit Duitsland, antwoordt Albon: "Nee, niet echt. Je moet gewoon aan jezelf werken en de geruchten op de achtergrond veranderen daar niets aan wat mij betreft."

Albon, gesteund door de familie Yoovidhya, grootaandeelhouder van het Red Bull-concern, reageert typerend kalm. "Dat soort dingen hebben geen invloed op mij. Ik heb te druk om daar over na te denken. Ik moet gewoon blijven leveren, maar dat betekent niet dat ik extra druk voel", aldus Albon.

Het gaat dit tweede weekend in Oostenrijk niet echt lekker van Albon. Hij zette zijn RB16 regelmatig in de grindbak, ook al kon hij daar zelf weer uitkomen. Het gaat gewoon even niet. "Ik heb het dit weekend een beetje moeilijker dan normaal. Ik weet nog niet waarom dat zo is. Eigenlijk is ons pakket dit weekend beter, maar ik heb er nog steeds moeite mee om er het maximale uit te halen", geeft Albon toe.

Misschien dat alles tijdens de race weer voor de Thais Britse Red Bull-coureur samenvalt. Net zoals vorige week, toen hij het leven van Lewis Hamilton bijna zuur wist te maken. Helaas raakten de twee elkaar en moest Albon het onderspit delven.

Vanmiddag om 15:10 uur begint de formatie-ronde voor de Grand Prix van Steiermark. Het blijft droog, dus we kunnen een spannende race verwachten, want er staan behoorlijk veel coureurs op startposities waar ze meestal niet staan.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Groot-Brittannië (2)
vrijdag 07 augustus 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 08 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 09 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Groot-Brittannië (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.