Alex Albon voor de tweede keer op het podium: "natuurlijk een beetje geluk"

Alexander Albon mocht zondag voor de tweede keer in zijn carriere het F1-podium bestijgen. In de slotfase van de race, waarin hij continu op de vierde plaats reed, werd hem de derde plaats in de schoot geworpen nadat Sergio Pérez met technische problemen uitviel. Geluk of niet, Alex Albon is blij met zijn tweede podium.

Alex Albon voor de tweede keer op het podium: "natuurlijk een beetje geluk"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

"Natuurlijk is er vandaag een beetje geluk bij komen kijken en Sergio [Pérez] reed een goede race, maar in de juiste positie om te profiteren van alles wat ons te wachten stond en dat is precies wat er gebeurde, dus ik ben echt blij", aldus de Britse-Thai vlak na de race.

"Het team vertelde me dat Sergio misschien een motorprobleem had en mijn eerste gedachte was 'laat hij een oliespoor achter', ik was de eerste auto achter hem, dus week ik van de racelijn af voor het geval dat en gelukkig kwam alles goed. Gezien de autoschade die we vrijdag hadden, hebben de jongens geweldig werk geleverd om alles klaar te maken voor zaterdag en het is leuk om ze op deze manier terug te betalen."

"Het is qua tempo een goed weekend voor mij geweest en ik ben blij met hoe het is afgelopen. Ik heb het gevoel dat de laatste paar races beter zijn geworden en de resultaten hebben dat gewoon niet laten zien, maar we hebben dit weekend weer een stap vooruit gezet en ik ben tevreden."

"Volgende week racen we op een andere lay-out, maar het is een vergelijkbaar circuit, dus hopelijk kunnen we meer van hetzelfde verwachten. Net als iedereen in de paddock was ik ook erg opgelucht om Romain [Grosjean] na het ongeval bij de auto weg te zien lopen, het was schokkend om terug te kijken en het veiligheidsteam heeft vandaag fantastisch werk geleverd", besluit de in Thailand geboren Red Bull-coureur.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Alexander AlbonF1 GP BahreinF1 GP Bahrein 2020F1 nieuws 2020Formule 1 2020Red Bull F1
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.