VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Albon scoort eerste podium: "Ik heb er voor moeten knokken"

Albon scoort eerste podium: "Ik heb er voor moeten knokken"
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Alexander Albon wordt derde in de Toscaanse Grand Prix. Het is het eerste F1-podium voor de Red Bull-coureur uit Thailand. (Toscane 2020)

Alexander Albon pakte vandaag op Mugello zijn eerste Formule 1-podium. De Thaise red Bull-coureur moest van ver komen, maar slaagde er uiteindelijk in om Daniel Ricciardo in de slotfase van de race te verschalken. "Het heeft lang geduurd voordat ik hier terecht kwam", aldus Albon.

Niet Max Verstappen, want die viel helaas uit in de eerste ronde, maar zijn teamgenoot Alexander Albon pakte de laatste podiumplek in Mugello. De Thaise Formule 1-coureur startte de race als vierde, maar verloor bij de start van de race veel posities. Na enkele safety cars en neutralisaties, kon Albon uiteindelijk zijn eerste podium in de Formule 1 pakken.

"Het ging vandaag helemaal niet makkelijk, we hebben er echt voor moeten knokken. Maar het voelt nu echt geweldig om hier te staan", bekend Albon. "Het heeft lang geduurd voordat ik hier terecht kwam. Het was vandaag alles behalve makkelijk. Achteraf ben ik erg blij, ik kan weer rustig ademhalen."

Albon voorspelde voor de race een slijtageslag onder de coureurs. Gevraagd of hij het mee vond vallen, antwoordde de Thai: "Ik had verwacht dat het zwaarder zou worden. We hadden natuurlijk wel twee rode vlaggen, dus dat werkte hielp wel. De tweede sector was erg zwaar, daar voelde je de G-krachten echt wel. Voor de rest denk ik dat er meer adrenaline in mijn lichaam omging dan ik ooit heb ervaren", aldus de dolgelukkige Albon.

Alexander Albon is nu nog drie punten verwijderd van de vierde plaats in het kampioenschap. Hij staat nu op de vijfde plek, drie punten achter McLaren-coureur Lando Norris.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Vind jij dat F2-coureur Mick Schumacher klaar is voor de Formule 1?
Volgende F1 Grand Prix
Eifel (Duitsland)
vrijdag 09 oktober 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 10 oktober 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 11 oktober 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Eifel (Duitsland)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.