Singapore is 'thuisrace' voor Albon: "extra steun van familie"

Alexander Albon heeft zich in de eerste twee races voor Red Bull Racing knap geweerd en nam vanuit België acht en Italië negen punten mee. Na Europa verplaatst het Formule 1-circus zich naar Azië en Albon is nieuwsgierig hoe het hem in Singapore zal vergaan.

Singapore is 'thuisrace' voor Albon: "extra steun van familie"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

"Singapore is de eerste verre bestemming in de tweede helft van het seizoen en ik kijk er naar uit", steekt Albon van wal. "Het Marina Bay Street Circuit is nieuw voor mij en het wordt de eerste keer dat ik daar rijd, dus ik ben nieuwsgierig hoe het daar zal zijn."

"Ik heb gehoord dat het een fysiek zwaar circuit is, omdat het zo vochtig is en de race zo lang duurt, plus het is een stratencircuit waar ieder foutje onmiddellijk wordt afgestraft. Het denk dat het leuk gaat worden, in het bijzonder omdat ik nog nooit onder dergelijke omstandigheden heb geracet."

"Singapore is als een soort thuisrace voor mij, omdat we erg dicht bij Thailand zitten, dus ik kan rekenen op extra steun van mijn familie en sponsoren en dat maakt het dus weer extra spannend. Na de sessie in de simulator en de voorbereidingen met het team, kijk ik er naar uit om weer plaats te nemen in de RB15 en te gaan rijden in het kunstlicht!", aldus Alex Albon.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race