VT1 4 dec - 14:30
VT2 4 dec - 18:30
VT3 5 dec - 15:00
QUALI 5 dec - 18:00
RACE 6 dec - 18:10

Albon, Pérez of de Hulk: Wie wordt in 2021 de teamgenoot van Verstappen?

Albon, Pérez of de Hulk: Wie wordt in 2021 de teamgenoot van Verstappen?
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Red Bull-coureur Alexander Albon presteert in de ogen van velen ondermaats en zou vervangen moeten worden. Na zijn roemloze twaalfde plek in Portugal worden de geruchten alleen maar sterker dat de Brit van Thaise komaf vervangen wordt. De vraag is alleen wanneer.

Eén toezegging heeft Alexander Albon wel gekregen van Red Bull en dat is dat hij tenminste het huidige seizoen bij Red Bull Racing zal afmaken. Maar of zijn status als teamgenoot van Verstappen in 2021 een vervolg krijgt zal helemaal afhangen van zijn prestaties in het volgende GP-weekend op het circuit van Imola.

Nico Hülkenberg en Sergio Pérez worden de laatste weken in verband gebracht met het felbegeerde F1-stoeltje bij Red Bull Racing. Albon heeft volgens teambaas Christian Horner de toezegging gekregen dat hij in Portugal en Imola moest bewijzen dat hij het stoeltje naast Verstappen waard is. In Portugal heeft Albon niet het gewenste resultaat laten zien, nadat hij als twaalfde en puntloos over de eindstreep kwam. Hij zal in Imola de race moeten winnen of minimaal op het podium moeten eindigen, als hij nog in aanmerking wil komen voor een verlenging van zijn contract met Red Bull Racing.

De kans is groot dat Albon volgend jaar geen Red Bull-coureur meer is. Maar wie wordt dan zijn vervanger. Christian Horner heeft te kennen gegeven dat Red Bull noodgedwongen buiten hun Red Bull-kweekvijver moet vissen - als Albon inderdaad vervangen wordt - naar een nieuwe teamgenoot voor Verstappen. Zoals gezegd worden de namen van Hülkenberg en Pérez veelvuldig genoemd. Vooral de naam van Pérez komt steeds vaker bovendrijven als er wordt gesproken over het volgende seizoen.

De meeste Nederlandse fans zullen Hülkenberg graag als teamgenoot van Verstappen zien, omdat het een sympathieke Nederlands sprekende coureur is. Maar daar heeft Red Bull niet veel mee op. Daar willen ze een coureur aannemen die resultaten boekt en Max Verstappen de helpende hand kan bieden, in zijn strijd om Red Bull Racing ook mee te laten doen om de titel voor constructeurs. Daarnaast weet Pérez wat het is om op het podium te finishen. De Mexicaan stond al 8 keer op het podium. Hülkenberg heeft nog nooit op het podium gestaan.

Verder heeft Pérez nog een voordeel en dat is zijn financiële aanhang. De Mexicaan neemt drie sponsors mee en dus een forse bak geld. De namen van telecomproviders Mexico Telcel, Claro and Telemax prijken al jarenlang op zijn overal en bolide. Niet dat Red Bull nou per se het geld nodig heeft, maar het helpt wel.

Heb jij al een contract voor 2021?

Op de vraag 'wie wordt de nieuwe teamgenoot van Max Verstappen?' is nog geen antwoord. Maar nog voor het einde van het seizoen kunnen we daarop een antwoord krijgen. Zowel Red Bull, Nico Hülkenberg en Sergio Pérez hullen zich in stilte. Ook al liet Pérez gisteren (zondag) met een knipoog wel een soort hint achter. In gesprek met Sky Sports beantwoordde hij de vraag 'Zien we je volgend jaar terug in de paddock?' behendig en lachend met: "Heb jij al een contract voor 2021?"

"Het heeft volgens mij geen zin om daar nu iets concreets over te zeggen. Binnenkort weet ik mee, de onderhandelingen bevinden zich in de laatste fase. Ik zal binnenkort weten wat mij in de toekomst te wachten staat. Maar verder laat ik er niets over los. Ik hou de inhoud van de gesprekken voor mijzelf", aldus Checo, zoals de Mexicaan ook over de tong gaat.

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Albon erin of eruit: Wie zit er in 2021 naast Verstappen in een RB16b of RB17?
Volgende F1 Grand Prix
Sakhir
vrijdag 04 december 2020
14:30 - 16:00Eerste vrije training
18:30 - 20:00Tweede vrije training
zaterdag 05 december 2020
15:00 - 16:00Derde vrije training
18:00 - 19:00Kwalificatie
zondag 06 december 2020
18:10 - 20:10Race
Meer GP Sakhir
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.