Albon optimistisch over leerproces: "Ik ben snel in de bochten"

Albon optimistisch over leerproces: "Ik ben snel in de bochten"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Alexander Albon heeft voor Red Bull Racing in 2019 voldoende laten zien, om ook in 2020 voor een Red Bull-stoeltje in aanmerking te komen. De Britse Thai heeft veel vertrouwen in het komende seizoen, hij denkt dat het niet onmogelijk is om net zo snel te worden als zijn teamgenoot, Max Verstappen.

Ook al komt Albon nog steeds een halve seconde te kort op Max Verstappen, toch heeft voldoende zelfvertrouwen om te denken dat hij zijn Nederlandse teamgenoot kan evenaren. "Ik leer veel van Max. Zo veel zelfs dat het echt niet onmogelijk is dat ik net zo snel word. Niets is onmogelijk, ik heb nog geen moment gehad dat ik dacht: oh Jezus, ik ga naar huis", legt de 23-jarige coureur aan Motorsport.com uit.

Aan zelfvertrouwen geen gebrek

Voldoende zelfvertrouwen, daarover beschikt Albon in ieder geval wel, want hij vervolgt met: "Hij (Max Verstappen, red) zit al jaren bij Red Bull, hij weet hoe hij het maximale uit de auto moet halen. Ik ben nog een beetje zoekende. Maar ik ben snel in de bochten, daar pak ik 2 of 3 honderdsten op hem."

"Iedereen weet hoe snel hij is, iedereen kent hem door en door. Voor mij is dat niet anders. Ik waardeer zijn snelheid juist. Het is goed voor mij. Er is voor mijn gevoel geen betere manier om te leren dan van een van de snelste coureurs op de grid. Het is een goede manier om het leerproces te versnellen. Ik zie het als een positief iets, het is mijn doel om het gat snel te verkleinen", aldus Albon.

F1-kalender 2020: Klik hier om de Formule 1-kalender in je mobiel of tablet te zetten. Super handig!

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.