Albon na slippertje in Mexicaanse VT2: "domme fout"

Alexander Albon kon op zijn eerste dag op Autódromo Hermanos Rodríguez niet veel uithalen. In de Mexicaanse VT2 verloor de Thai in bocht 8 de controle over zijn RB15 en zag hij 75 minuten tracktime verloren gaan.

Albon na slippertje in Mexicaanse VT2: "domme fout"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Albon is een rookie, die het behoorlijk goed doet. Ook al maakt de nieuwkomer in de Formule 1 op vrijdag en soms op zaterdag nog wat foutjes, toch staat hij er iedere keer weer in de race. Toch was het erg jammer dat Albon niet kon laten zien wat hij met de Red Bull RB15 kon doen in Mexico.

"Het was de eerste keer dat ik op deze baan reed en het voelt erg goed, ik geniet ervan", zegt Albon na de vrijdagsessies. "Ik denk dat het een mooie baan is, vooral het stadion gedeelte is cool, maar het was vandaag niet mijn beste dag."

"VT1 was oké. De auto voelde vanaf het begin meteen goed aan en ik was tevreden over de balans. Maar in VT2 ging ik iets te wijd over de kerbs en verloor de controle over de achterkant", gaat de Thai verder. "Als deze auto's de grip kwijt zijn, zijn ze het ook kwijt en dat was dat. Het was een domme fout en ik heb de prijs betaald."

"Ik heb een flink deel van de training gemist, dus moeten we dit zaterdag goed zien te maken in de laatste vrije training. We zijn er klaar voor", aldus Albon vol goede moed.

In VT2 kwam Albon niet verder dan P20, terwijl hij er in de eerste vrije training goed bijstond met een vierde tijd. De derde vrije training begint zaterdag om 17:00 uur Nederlandse tijd.

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Nabeschouwing: Een terugblik op de spectaculaire Grand Prix van Brazilië die dit weekend verreden werd op het circuit Autodromo Jose Carlos Pace, dat beter bekend staat als Interlagos.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Abu Dhabi (VAE)
vrijdag 29 november 2019
10:00 - 11:30Eerste vrije training
14:00 - 15:30Tweede vrije training
zaterdag 30 november 2019
11:00 - 12:00Derde vrije training
14:00 - 15:00Kwalificatie
zondag 01 december 2019
14:10 - 16:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.